BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH210Türk Dünyası Tarihi IIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlhanlılar sonrası İran ve Orta Asya'nın genel siyasi durumunu aktarabilmek. Timurlular Devleti’nin yaşadığı dönem içerisinde Türk tarihine katkısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek ve Timurlular Rönesansının Türk Kültür tarihi üzerindeki etkilerini anlatmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ramin Sadık
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, Timurlular tarihi dersi ile birlikte Timurlular Devleti'nin Türk siyasi ve kültür tarihi içerisindeki önemini kavrayabilecektir.
214. yüzyılda Çağatay Ulusunun durumunu kavrar,
3Timurun seferlerini analiz eder,
4Timur sonrası gelişmeleri yorumlar,
5Timurlu Devletinde hâkimiyet anlayışını açıklar,
6Timurlu Devletinde askeri, sosyal ve ekonomik yapıyı diğer Türk devletleriyle karşılaştırır,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlhanlı Devleti'nin dağılması ile Anadolu, Azerbaycan, İran ve Horasan'da ortaya çıkan durum, Timur'un hükümdarlığı ve seferleri, Timur-Yıldırım Bayezid karşılaşmasının sonuçları ile Timur'un dünya tarihindeki yeri kurduğu devletin dağılması ve sonraki durum üzerinde durulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Timurlular Tarihinin Yerli ve Yabancı Kaynakları, Timurlular Tarihine Ait Yapılmış Araştırmaların Tasnifi, Kaynaklara Göre Timur ve Ailesi,
2Cengiz Han İmparatorluğu’nun Dağılmasından Sonra Kurulmuş olan Siyasi Teşekküllerin Genel Özelliği, Çağatay Hanlığı Hakkında Genel Bilgiler,
3Timur’un Tarih Sahnesine Çıkmasında Etkili Olan Faktörler, ve Emir Timur’un Tarihi Şahsiyeti ve Başarılarında Etkili Olan Faktörler,
4Timur’un İlk Faaliyetleri (Harezm, Moğollar ve Dest-i Kıpçak Seferi),
5Timur’un Horasan Seferi, Üç. Yıllık, Beş Yıllık ve Yedi Yıllık Seferleri,
6Timur-Toktamış Mücadeleleri ve Sonucu,
7Timur’un Hindistan Seferleri ve Neticesi,
8Ara Sınav,
9Timur’un Seferlerinin değerlendirilmesi, Timur’un Ölümü ve Ortaya Çıkan Yeni Durum,
10Timur’un Ölümünden Sonra (Mavereünnehr, Horasan, Azerbaycan, Güney İran’daki Hakimiyet Mücadeleleri ve Sonucu,
11Şahruh Devri’nin Siyasi Olayları,
12Uluğ Bey Devrinin Siyasi Olayları ve Kültürel Alandaki Gelişmeler,
13Hüseyin Baykara Devrinde Siyasi Durum, Ali Şir Nevai Hakkında Bilgiler, Timurlar Devleti’nin Dağılması,
14Timurlular Devleti’nin Sosyal ve İdari Durumu, Devlet Teşkilatı’nın Özellikleri, Timurlular Devleti’nin Türk tarihinde Oynamış Olduğu Rol ve Özelliği,
15Genel tekrar,
16Yarıyıl Sonu Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aka, İsmail; Timur ve Devleti, TTK. Yay., Ankara, 1991.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21224
Ev Ödevi248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1233211243
ÖÇ2434222233
ÖÇ3344243555
ÖÇ4332333335
ÖÇ5332433433
ÖÇ6333233232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek