|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH209 | Türk Dünyası Tarihi I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Cengiz Han öncesi dönemi ve Cengiz Han dönemini kavramak. Cengiz Han'ın ölümünden sonra ortaya çıkan ulus devletlerinin tarihi gelişmelerini öğrenebilme. Moğol istilası sonrasında Asya ve Avrupa'da meydana gelen süreçleri Türk tarihi açısından değerlendirebilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ramin SADIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Cengiz Han öncesi ve Cengiz zamanında moğol tarihi. | 2 | Cengiz Sonrasında Moğollar. Hanlar ve Naibeler dönemi. | 3 | Harzemşahlar devletinin siyasi tarihi, coğrafi sınırları, devlet teşkilatı, kültürü ve toplum yapısı hakkında genel bilgi sahibi olur, | 4 | Altın Orda ve Çağatay Devletleri tarihi. | 5 | İlhanlı devleti ve Kubilay Hanlığı tarihi. | 6 | Moğol İstilasının Yakındoğu ve Anadolu'daki etkileri. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İlhanlı, Altın Orda, Çağatay ve Kubilay devletlerinin siyasi tarihi, coğrafi sınırları, devlet teşkilatı, kültürü ve toplum yapısı hakkında genel bilgi sahibi olur. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlhanlı Tarihinin Yerli ve Yabancı Kaynakları, Cengiz Han’ın tarih Sahnesine Çıkışı, Türk-Moğol Meselesi, Doğu-Batı Siyasetinin Mahiyeti Hakkında, | | | 2 | Cengiz-Harezmşahlar Mücadelesi, Sonucu ve Celaleddin Harezmşah’ın Hindistan, Azerbaycan ve Anadolu’daki Hayatı ve Mücadeleleri, | | | 3 | Ögedağ Han Devri (1229-1241) - Curmagun Noyan’ın Batıya Gönderilmesi - Selçuklu-Moğol Münasebetleri, | | | 4 | Güyük Han Devri (1246-1248) - Moğollarda Veraset Meselesi, İç Mücadeleler, II.Deşt-i Kıpçak Seferi ve Sonuçları, | | | 5 | Mengü Han Devri (1251-1259) - Oğulgaymış Hatun Dönemi, Mengü Han’ın Merkezleştirme Siyaseti ve Sonuçları, | | | 6 | Hülegü’nün Önasya’ya Gönderilmesi ve Müştereken Moğol Ordusu’nun Hazırlanması, | | | 7 | İsmaililik, Batinilik, Hasan Sabah ve İsmaililerin Ortadan Kaldırılması, | | | 8 | Ara Sınav,
| | | 9 | Hülegü’nün Bağdat Seferi ve Abbasi Halifeliği’nin Yıkılması, Suriye ve Mısır Seferi ve Sonuçları, | | | 10 | XIII. Yüzyılda Önasya’daki Siyasi Bloklaşmada Etkili Olan Faktörler ve Sonuçları, | | | 11 | İlhanlı-Altınordu Mücadelesi, İlhanlıların Anadolu Mücadelesi ve Doğurmuş Olduğu Sonuçlar, | | | 12 | İlhanlı Devleti’nin İdari, Mali, Askeri ve Yargı Sisteminin Tarihi Temelleri, Uygulanışı ve Sonuçları, | | | 13 | Hulegü Sonrasında (Abaka, Ahmet Tekudar, Argun, Olcayto, Gazan Han) İlhanlı Devleti’nin Dağılma Dönemi | | | 14 | İlhanlı Devleti’nin Dağılmasını Hazırlayan Olaylar, Ebu Sait Bahadır Han Sonrasında Ortaya Çıkan Olaylar. Nasıreddin Tusi ve Gazan Han Döneminde Yapılmış Olan Rasathaneler Hakkında, | | | 15 | Genel tekrar, | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Abdulkadir Yuvalı, İlhanlılar Tarihi,
J. P. Roux, Moğol İmparatorluğu,
İlyas Kemaloğlu-Hayrunnisa Alan, Avrasya'nın Sekiz Asrı Çengizoğulları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 5 | 10 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|