|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH117 | Tarih Metodolojisi I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin tarihin ne olduğunu, işlev ve yararlarını tanımasıdır. Ayrıca bilimsel araştırma tekniklerini öğrenmesi, olayları tarihisel bir süreç içerisinde inceleyebilmesi, kaynakları değerlendirebilmesi ve objektif yorumlar yapma becerisinin sağlanmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Kurban DURMUŞOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarih Bibliyografyasının muhtevasına giren ve tarihe kaynak olan yazılı ve yazısız malzemeler üzerinde durulur, | 2 | Tarih için sözlü kaynakların tespit ve değerlendirme usullerinin, Tarihin faydasının günümüze yansıyan biçimiyle izahı yapılır, | 3 | İlkçağda ilk tarih yazanlar ve eserleri nelerdir öğrenir, Tarihe yardımcı ilimler nelerdir detaylı sorgulama yapar, | 4 | Tarih yazılıcılığını eleştirel olarak incelemeyi öğrenir, | 5 | Tarihî malzemelerin işlenme tekniğini öğrenir, | 6 | Tarihin tenkidini öğrenir, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarihçi formasyonu kazanabilmek için özellikle kaynaklar temel alınarak tarih metotlarının öğrenilmesinin yanı sıra tarihin konu ve faydası, tarih telakkisi ve gelişmesi, tarihin faydalandığı bilimler, tarihin kaynakları (yazılı ve sözlü) ve kaynakların tenkidi ele alınacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarih nedir? Tarih ile sosyal bilimler arasındaki ilişkiler, tarihin gerekliliği, | | | 2 | Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanı, | | | 3 | Tarih Felsefesi, | | | 4 | Tarihin diğer sosyal ilimlerle ilişkileri, | | | 5 | Tarihe yardımcı ilimler, | | | 6 | Tarih Araştırmalarında kullanılan kaynaklar: Sözlü kaynaklar, | | | 7 | Yazılı kaynaklar, | | | 8 | Ara sınav, | | | 9 | Tarih araştırmalarında eser tenkidi: Dış Tenkit, | | | 10 | İç Tenkit, | | | 11 | Geçmişten günümüze tarih yazım tarz ve anlayışları, | | | 12 | Tarihte araştırma yöntemi, | | | 13 | Yazma, | | | 14 | Dipnotların verilmesi, | | | 15 | Bibliyografya hazırlanması, | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, TTK Yayınları, Ankara 2001.
Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1969. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|