Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH313B | Yakınçağ Avrupa Tarihi | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Avrupada güçlü monarşilerin ortayaya çıkışı, Merkantalizm, Fransız İhtilali, Alman ve İtalyan birliği ve bu gelişmelerin dünyanın siyasi, iktisadi ve sosyal hayatındaki tesirlerinin incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi YILDIRAY YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Avrupa'da meydana gelen siyasi, sosyal, ekonomik, dini gelişmeleri özetleyebileceklerdir, | 2 | Avrupa'da meydana gelen gelişmelerin Dünya tarihindeki yerini ifade edebileceklerdir, | 3 | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır, | 4 | Bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Avrupada güçlü monarşilerin ortayaya çıkışı, Merkantalizm, Fransız İhtilali, Alman ve İtalyan birliği ve bu gelişmelerin dünyanın siyasi, iktisadi ve sosyal hayatındaki tesirleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 16 ve 17. Yüzyılda Avrupanın Genel Siyasi Durumu, | | | 2 | Bourbon-Habsburg Mücadelesi (1661-1740), | | | 3 | Avrupa'da Veraset savaşları, | | | 4 | Alman dualizmi ve Rusyanın yükselişi, | | | 5 | Avrupa Koloni sistemi, | | | 6 | Fransız İhtilali, | | | 7 | Fransız İhtilali Savaşları, | | | 8 | Ara sınav, | | | 9 | Napolyon Dönemi, | | | 10 | Avrupa Uyumu, | | | 11 | 19. Yüzyıl Avrupasında siyasi değişimin değerlendirilmesi, | | | 12 | 19. Yüzyıl Avrupasında sosyal ve kültürel değişimin değerlendirilmesi, | | | 13 | İtalyan Birliğinin kurulması ve Büyük Güçlerin çatışma alanları, | | | 14 | Alman Birliğinin kurulması ve Büyük Güçlerin çatışma alanları, | | | 15 | 20. yüzyılın başlarında Avrupa | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
J.M. Roberts; Avrupa Tarihi, çev. Fethi Aytuna, İstanbul 2010.
Eric Hobsbawm; Devrim Çağı, çev. Mustafa Sina Şener, Ankara 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|