|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH301B | Tarih Araştırmaları ve Etik I | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eskiçağ, Ortaçağ ve Genel Türk Tarihi’nin kaynakları ve bu kaynakların doğru bir şekilde değerlendirmesinin yapılması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi YILDIRAY YILDIRIM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarihin anlam ve faydalarını, tarihe yardımcı bilimleri, tarihin devirlere göre taksimini ve tarihçilik anlayışlarını açıklar | 2 | Eskiçağ tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Eskiçağ tarihinin insanlığın ortak mirası olduğunu açıklar. | 4 | Ortaçağ tarihinin sınırlarını çizer, Ortaçağ Tarihi kaynaklarını listeler.
| 5 | Genel Türk Tarihi ile ilgili hangi kaynaklara bakacağını bilir. | 6 | Çalışmalarında Genel Türk Tarihi ile ilgili olarak konu tespiti ve sınırlandırması yapar | 7 | Usulüne uygun olarak sunu hazırlar. | 8 | Tarih araştırma yöntemlerini kullanmak suretiyle veri toplar. | 9 | Bilimsel etik kurallarını kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarih biliminin tanımını, tarihte çağ kavramını ve tarihe yardımcı olan bilim dallarını kavramak, Eskiçağ, Ortaçağ ve Genel Türk Tarihi devirlerine ait kaynakları değerlendirmek ve bu alanlarda yapılan çalışmalardan etik kurallar çerçevesinde yararlanmak ve belirlenen konuları metodolojik, akademik ve etik kriterlere uygun olarak öğrencilerin hazırlayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarih biliminin tanımı, tarihte çağ kavramı ve tarihe yardımcı olan bilim dallarının değerlendirilmesi I | | | 2 | Tarih biliminin tanımı, tarihte çağ kavramı ve tarihe yardımcı olan bilim dallarının değerlendirilmesi II | | | 3 | Eskiçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 4 | Eskiçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 5 | Ortaçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 6 | Ortaçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 7 | Genel Türk Tarihi alanının genel özellikleri ve bu alanın ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Genel Türk Tarihi alanının genel özellikleri ve bu alanın ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 10 | Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi. I | | | 11 | Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi. II | | | 12 | Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi III
| | | 13 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler I | | | 14 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler II | | | 15 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler III | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Edward Hall Carr, Tarih Nedir?.
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1991.
Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, Enderun Kitabevi, İstanbul 1985.
Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul 2007.
Tarihi Kronolojinin Esasları, terc. Osman Turan, TTK yay., Ankara 1954.
Betül Çotuksöken, Ortaçağ Yazıları, Notos Kitap, İstanbul 2011.
Sabri Hizmetli, İslam Tarihçiliği Üzerine, Diyanet İşleri Başkanlığı yay., Ankara 1991.
Altan Çetin, (Editör) Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynakları, Kriter yay., İstanbul 2008.
Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İSAR yay., İstanbul 1998.
Hasan Karaköse, Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı, Nobel yay., Ankara 2012.
Yıldırım,R, 2004, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, Ankara.
Özçelik,N 2007, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı,İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|