|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH208B | Türk Dünyası Tarihi II | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İlhanlılar sonrası İran ve Orta Asya'nın genel siyasi durumunu aktarabilmek. Timurlular Devleti’nin yaşadığı dönem içerisinde Türk tarihine katkısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek ve Timurlular Rönesansının Türk Kültür tarihi üzerindeki etkilerini anlatmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ramin Sadık | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci, Timurlular tarihi dersi ile birlikte Timurlular Devleti'nin Türk siyasi ve kültür tarihi içerisindeki önemini kavrayabilecektir. | 2 | 14. yüzyılda Çağatay Ulusunun durumunu kavrar, | 3 | Timurun seferlerini analiz eder, | 4 | Timur sonrası gelişmeleri yorumlar, | 5 | Timurlu Devletinde hâkimiyet anlayışını açıklar, | 6 | Timurlu Devletinde askeri, sosyal ve ekonomik yapıyı diğer Türk devletleriyle karşılaştırır, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İlhanlı Devleti'nin dağılması ile Anadolu, Azerbaycan, İran ve Horasan'da ortaya çıkan durum, Timur'un hükümdarlığı ve seferleri, Timur-Yıldırım Bayezid karşılaşmasının sonuçları ile Timur'un dünya tarihindeki yeri kurduğu devletin dağılması ve sonraki durum üzerinde durulacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Timurlular Tarihinin Yerli ve Yabancı Kaynakları, Timurlular Tarihine Ait Yapılmış Araştırmaların Tasnifi, Kaynaklara Göre Timur ve Ailesi, | | | 2 | Cengiz Han İmparatorluğu’nun Dağılmasından Sonra Kurulmuş olan Siyasi Teşekküllerin Genel Özelliği, Çağatay Hanlığı Hakkında Genel Bilgiler, | | | 3 | Timur’un Tarih Sahnesine Çıkmasında Etkili Olan Faktörler, ve Emir Timur’un Tarihi Şahsiyeti ve Başarılarında Etkili Olan Faktörler, | | | 4 | Timur’un İlk Faaliyetleri (Harezm, Moğollar ve Dest-i Kıpçak Seferi), | | | 5 | Timur’un Horasan Seferi, Üç. Yıllık, Beş Yıllık ve Yedi Yıllık Seferleri, | | | 6 | Timur-Toktamış Mücadeleleri ve Sonucu, | | | 7 | Timur’un Hindistan Seferleri ve Neticesi, | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | Timur’un Seferlerinin değerlendirilmesi, Timur’un Ölümü ve Ortaya Çıkan Yeni Durum,
| | | 10 | Timur’un Ölümünden Sonra (Mavereünnehr, Horasan, Azerbaycan, Güney İran’daki Hakimiyet Mücadeleleri ve Sonucu, | | | 11 | Şahruh Devri’nin Siyasi Olayları, | | | 12 | Uluğ Bey Devrinin Siyasi Olayları ve Kültürel Alandaki Gelişmeler, | | | 13 | Hüseyin Baykara Devrinde Siyasi Durum, Ali Şir Nevai Hakkında Bilgiler, Timurlar Devleti’nin Dağılması, | | | 14 | Timurlular Devleti’nin Sosyal ve İdari Durumu, Devlet Teşkilatı’nın Özellikleri, Timurlular Devleti’nin Türk tarihinde Oynamış Olduğu Rol ve Özelliği, | | | 15 | Genel tekrar, | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aka, İsmail; Timur ve Devleti, TTK. Yay., Ankara, 1991. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|