Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH202B | Eski Çağ Tarihi II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, Demir Çağı Anadolu'sunun temel gelişmelerini ve dönüşümlerini anlatmayı ve bunların Anadolu tarihindeki yerini kavrayabilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih M. Eşki |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski Anadolu tarihi ile ilgili kaynakları öğretir, | 2 | Anadolu'nun tarihi coğrafyasını tanır ve jeopolitik önemini kavrar, | 3 | Anadolu'nun Eskiçağ Tarihinde de zengin kültürlere sahip olduğunu kavrar, | 4 | Anadolu'daki ilk yazılı belgelerin ortaya çıkış sürecini inceler, | 5 | Anadolu tarihi ile Önasya ve Akdeniz tarihini karşılaştırır, | 6 | Eski Anadolu toplumlarının kültür köklerine vakıf olur, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders Demir Çağı Anadolu'sunda ortaya çıkan Urartu başta olmak üzere Lidya ve Frig uygarlıklarını kapsamaktadır. Demirin insanlık tarihindeki önemi ve kullanımı, Urartular'ın tarih sahnesine çıkışı, yükselişi ve yıkılışı, Anadolu'nun Pers hakimiyetine girmesi temel konuları oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Demir Çağı kavramı, Anadolu'nun Demir Çağı'ndaki genel durumu, demirin insanlık tarihindeki yeri ve kullanımı | | | 2 | Frig Krallığı | | | 3 | Lidya Krallığı | | | 4 | Urartular'ın kökeni ve ilk izler | | | 5 | Doğu Anadolu'nun Erken Demir Çağı'ndaki durumu, Asur-Doğu Anadolu ilişkileri | | | 6 | Urartu Devleti'nin ortaya çıkışı ve yükselişi | | | 7 | Urartu kralları ve temel faaliyetleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Urartu Krallığı'nın yıkılış süreci | | | 10 | Urartu dili ve yazısı | | | 11 | Urartu'da din ve sanat | | | 12 | Urartu askeri ve sivil mimarisi | | | 13 | Urartu maden ve ahşap işlemeciliği | | | 14 | Anadolu'da Pers egemenliği | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi
Altan Çilingiroğlu, Urartu Tarihi, 1997 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|