|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH201B | Eski Çağ Tarihi I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, Anadolu'nun Orta Tunç Çağı boyunca geçirdiği değişimleri, Asur Ticaret Kolonileri Çağı'nın önemini, Hititler'in Anadolu tarihindeki yeri ve önemini anlatmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Fatih Mehmet EŞKİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eski Anadolu tarihi ile ilgili kaynakları öğretir, | 2 | Anadolu'nun tarihi coğrafyasını tanır ve jeopolitik önemini kavrar, | 3 | Anadolu'nun Eskiçağ Tarihinde de zengin kültürlere sahip olduğunu kavrar, | 4 | Anadolu'daki ilk yazılı belgelerin ortaya çıkış sürecini inceler, | 5 | Anadolu tarihi ile Önasya ve Akdeniz tarihini karşılaştırır, | 6 | Eski Anadolu toplumlarının kültür köklerine vakıf olur, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, Orta Tunç Çağı Anadolu'sunun siyasi, sosyo-ekonomik ve inançsal durumunu incelemektedir. Bu bağlamda Asur Ticaret Kolonileri Çağı ve önemi, Anadolu'nun ilk defa yazı ile tanışması, Hititler’in kökeni, Hititler‘in tarih sahnesine çıkışı, Hitit coğrafyası, Eski Krallık ve İmparatorluk Dönemi, Hititler’ de devlet yönetimi, ordu, askeri teşkilat, dil, edebiyat, yazı, hukuk, din, sanat, ekonomi, ticaret, Hititler’e ait önemli arkeolojik buluntu merkezleri, Geç Hitit Beylikleri gibi konuları ele almaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı | | | 2 |
Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Kültepe, Kaneş
| | | 3 | Hititler'e dair ilk izler, Hitit dünyasının keşfi ve Hititler'in kökeni | | | 4 | Hitit Devleti'nin kuruluşu ve I. Hattuşili | | | 5 | Eski Krallık Dönemi | | | 6 |
İmparatorluğa dönüşüm
| | | 7 | İmparatorluğun zayıflaması ve yıkılması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hitit Devlet Teşkilatı, Ordu ve Hukuku | | | 10 | Hititlerde Yazı ve Edebiyat, Dil, Ekonomi ve Ticaret | | | 11 | Hitit Dini, Sanatı ve Toplum Hayatı | | | 12 | Hitit Mimarisi, Heykel ve Mühürcülük Sanatı | | | 13 | Geç Hitit Şehir Devletleri (M.Ö. 1190-700) | | | 14 | Geç Hitit Şehir Devletleri Medeniyeti | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi, İstanbul 2003.
Ekrem Akurgal, Hatti ve Hitit Uygarlıkları, 2015
Birgit Brandau ve Hartmut Schickert, Hititler : Bilinmeyen Bir Dünya İmparatorluğu, 2015. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|