BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KY406Bİnsan Kaynakları YönetimiZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir.
2Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder.
3İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlar
3T.K.Y. ve Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesi
4Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkeler
5Halka ilişkilerde etik yaklaşım
6Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesi
7İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler
8Vize sınavı
9Halkla ilişkiler yönetimi(araştırma-planlama-yürütme-denetim)
10İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkiler
11Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar
12Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı)
13Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde prezentasyonlarındaki etkisi
14Türkiye’de halka ilişkiler uygulamaları
15Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002. Metin Işık, Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Seçkin Yayınları, 2011. Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, Seçkin Yayınları, 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Bütünleme Sınavı13030
Derse Katılım23162
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ133223212
ÖÇ223233222
ÖÇ333233213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek