BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KY202BYönetim Bilimi IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağdaş yönetim anlayışları ve teknikleri ile ilgili bilgi altyapısını oluşturmak; yönetim süreçlerinde sorun çözme, değişen durumlara uyum sağlama becerisini elde etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Esmeray ALACADAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Yönetimde yeni yönetim anlayışlar ve tekniklerle ilgili bilgi altyapısının oluşması
2Bu tekniklerin ayrıntılı incelenmesi ve karşılaşılacak yönetsel sorunların çözümüne yönelik yöntemlerin öğrenilmesi,
3Günümüzde ve gelecekte karşılaşılacak yönetsel sorunlara yönelik uygulama becerisinin kazanılması
4Yönetimle ilgili edinilen bilgileri yaşamında karşılaşacağı yönetsel sorunlara çözüm üretmede kullanabilme becerisine sahip olma,
5Yönetimin evrensel ilkelerinden yasal yönetsel boyutuna alınan bilgiler sayesinde bir yöneticide olması gereken temel bilgi altyapısına ve kendini ifade edebilme becerisine sahip olmadır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yönetim konusundaki gelişmeler ve yaklaşımlara dayalı olarak ortaya çıkan modern/yeni yönetim teknikleri/yöntemleri;sistem, durumsallık yaklaşımı, amaçlara göre yönetim, çatışma, risk yönetimi, stres yönetimi, kalite ve toplam kalite yönetimi, örgüt geliştirme ve öğrenen örgütler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yönetimde Yeni Yaklaşımlar; Sistem Yaklaşımı
2Durumsallık Yaklaşımı
3Yeni Modern yönetim teknikleri amaçlarına göre yönetim
4Yöneylem Araştırması
5Çatışma Yöntemi ve Yaratıcılık
6Zaman Yönetimi
7Stres ve Stres Yönetimi
8Kriz ve Kriz Yönetimi
9Değişim Yönetimi, Örgüt Geliştirme
10 Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi
11Örgütlerde Takım Çalışması ve Yönetimi
12Kariyer Yönetimi
13Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler
14Genel Değerlendirme ve Konuların Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nuri Tortop, Eyüp İspir vd.;Yönetim Bilimi,Nobel Akademik Yayıncılık,Ankara,2012 Şerif Şimşek; Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, Konya, 2005 Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul, 2010 Yusuf Şahin,Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi,Murthan Yayınevi,Trabzon, 2013 Ünver Ünlü Bayramlı; Zaman Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Eylül 2015 Prof.Dr.Adnan Çelik; Kriz ve Stres Yönetimi, Gazi Kitapevi, Kasım 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı13232
Derse Katılım14456
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ133344313
ÖÇ253244215
ÖÇ344254215
ÖÇ445254215
ÖÇ544254215
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek