|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ101B | Türk Dili I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek. | 2 | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek. | 3 | Kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek. | 4 | Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dil ve Diller: Dil Millet İlişkisi, Dil Kültür İlişkisi Yeryüzündeki Diller ve Türk Dilinin Dünya Dilleri arasındaki Yeri; Kaynakları bakımından Dil AileleriTürk Yazı Dilinin tarihi gelişimi; Eski Türkçe, Orta Türkçe, Divanü Lügat-it Türk, Atabetü'l- Hakayık, Harezm Türkçesi, Eski Türkiye Türkçesi (Eski Anadolu Türkçesi) ; Yeni Türkçe Dönemi, Modern Türkçe Dönemi, Batı, Güney Batı Türkçesi) , Türkiye Türkçesi, Doğu ( Kuzey ) Doğu Türkçesi) , KaratayTürkçesi, Ses Bilgisi (FONETİK) , Ses ve sesin oluşumu, büyük ve küçük ünlü uyumu, Türkçedeki başlıca ses olayları; Türkçe'nin ses özellikleri, Türkçe'nin hece yapısı, cümle vurgusu. Şekil Bilgisi (MORFOLOJİ- BİÇİM BİLGİSİ) , şekil bakımından kelimeler, kökler, gövdeler, ekler (yapım ekleri, çekim ekleri) , anlatım ve vazifeleri bakımından kelimeler; isimler, sıfatlar, zamirler, fiiller, fiil çekimi, şekil ve zaman ekleri, fiilimsiler, edatlar, fiilden türeyenler ve isimden türeyenler, anlam bilimi; kelimede anlam, kelimenin anlam çerçevesi, cümle bilgisi; cümle çeşitleri, cümle tahlilleri.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dil( Dil- Millet İlişkisi/ Dil-Kültür İlişkisi).
| | | 2 | Yeryüzündeki Diller. Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri.
| | | 3 | Kaynakları Bakımından Dil Aileleri. Yapı Bakımından Dil Grupları.
| | | 4 | Türk Dilinin Tarihi Devirleri. Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi.
| | | 5 | Eski Türkçe- Orta Türkçe- Yeni Türkçe- Modern Türkçe.
| | | 6 | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları.
| | | 7 | Ses Bilgisi.
| | | 8 | Ses Bilgisi. Şekil Bilgisi- Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri).
| | | 9 | Arasınav
| | | 10 | Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler.
| | | 11 | Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler.
| | | 12 | Cümle Bilgisi- Kelime Gruplarının Özellikleri.
| | | 13 | Kelime Gruplarının Çeşitleri.
| | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|