Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD308 | Mesleki Rehberlik ve Danışma Uygulaması | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Mesleklerle İlgili Rehberlik Hizmetlerini Bilme, Öğrencileri Mesleki Eğilimlerini Belirleme Ve Yardımcı Olma, Mesleki Rehberlikle İlgili Testleri Öğrenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler mesleki rehberliğin prensiplerini ifade eder. | 2 | Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. | 3 | Öğrenciler meslekler ve imkanlarını açıklar. | 4 | Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre mesleki gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. - mesleki testleri kullanır. | 5 | Öğrenciler mesleki rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Meslekleri Tanıma Ve Mesleki Envanterleri Tanıma Ve Uygulama Ve Mesleğe Yönlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Öğrencilerin kendi meslek seçme süreçlerini değerlendirmesi. | | | 3 | Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi. | | | 4 | Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi. | | | 5 | Psikolojik testlerin kullanım kurallarının incelenmesi. | | | 6 | Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması. | | | 7 | Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması. | | | 8 | Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması. | | | 9 | Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması. | | | 10 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | | | 11 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | | | 12 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | | | 13 | Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi. | | | 14 | Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi. | | | 15 | Genel Değerlendirme. | | | 16 | Raporların Toplanması. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Derse Katılım | 16 | 30 | Uygulama/Pratik | 16 | 10 | Ev Ödevi | 5 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Rapor | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 16 | 1 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|