Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR215 | Gelişim Psikolojisi II | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, yetişkinlik ve yaşlılık süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin psikolojisini tanımlar. | 2 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin bilişsel gelişimini yorumlar. | 3 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin psikolojik ve sosyal gelişimini yorumlar. | 4 | Öğrenciler aile yapısı ile ilişkileri birleştirir. | 5 | Öğrenciler farklı aile-içi iletişimleri değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikoloji kavramının temeli, yaşlı ve yetişkin psikolojisi, psikoloji teorileri, yetişkinlerin fiziksel ve sosyal gelişimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Psikoloji Kavramının Temeli | | | 3 | Yetişkinlik ve Yaşlılık Psikolojisi | | | 4 | Psikoloji Teorileri | | | 5 | Psikoloji Teorileri | | | 6 | Zihinsel Sınıflama | | | 7 | Fiziksel Ve Sosyal Gelişim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sosyal-Duygusal Gelişim | | | 10 | Bilişsel Gelişim | | | 11 | Aile Yapısı İle İlişkiler | | | 12 | Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri | | | 13 | Kişiliğin Gelişimi | | | 14 | Kişiliğin Gelişimi | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 5 | 80 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|