Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD407 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi; toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma; topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Topluma Hizmet Uygulamalarını tanır. | 2 | Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemini açıklar. | 3 | Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlar. | 4 | Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak organize eder. | 5 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projeleri Gönüllü Olarak oluşturur. | 6 | Topluma Hizmet Çalışmalarının Okullarda Uygulanmasına Yönelik Temel Bilgi ve Becerileri tanımlar. | 7 | Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilerin programlarını düzenler . | 8 | Yaşlı, Engelli Bakım Evleri ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere yardım planlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin yurt, okul, kantin veya öğrenci evi, okul, kantin üçgeninden kurtulması. Toplumla bütünleşme ve toplumsal liderlik işlevini yerine getirme. Toplumun değişik sorunlarını yakından gözlemleme, bu sorunların nedenlerinin ve boyutlarının üzerinde düşünme ve çözüm yolları bulma. Toplumsal yaşamda sanayileşmenin de etkisiyle unutulan sevgi, saygı, hoşgörü gibi kültürel değerler. Yaşlılar, körler, düşkünler, yoksullar, kimsesizler gibi yardıma muhtaç insanlara destek. Eğitime verilen destek kapsamında gerçekleştirilen projeler. Ekip ruhuyla gerçekleştirilen projelerde sorumluluk alma bilinci. Çevre sorunlarına duyarlılık ve sorumluluk. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, konusu ve içeriği hakkında bilgilendirme | | | 2 | Proje önerileri için çalışma | | | 3 | Proje önerileri için çalışma | | | 4 | Proje önerileri için çalışma | | | 5 | Proje öneri formumun sunulması ve değerlendirilmes | | | 6 | Projenin uygulanması | | | 7 | Projenin uygulanması | | | 8 | Projenin uygulanması | | | 9 | Projenin uygulanması | | | 10 | Projenin uygulanması | | | 11 | Projenin uygulanması | | | 12 | Projenin uygulanması | | | 13 | Projenin uygulanması | | | 14 | Projenin uygulanması | | | 15 | Sonuç raporunun oluşuturulması | | | 16 | Sonuç raporunun sunulması ve değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Performans | 2 | 30 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Performans | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|