Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD108 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini,; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersininin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrayabilecekler | 2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler | 3 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecekler | 4 | Eğitim alanındaki gelişmelerden haberdar olacaklardı |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ortaasya Türk devletlerinde eğitim.
İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim.
Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim.
Medreseler.
Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim.
Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim.
Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası.
Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme.
Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | | | 2 | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | | | 3 | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | | | 4 | Medreseler. | | | 5 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | | | 6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | | | 9 | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar. | | | 10 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | | | 11 | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | | | 12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | | | 13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | | | 14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|