Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD109 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin kurallarını, özelliklerini, dünya dilleri arasındaki yerini kavramak; yazılı ve sözlü anlatımda Türkçeyi etkili bir biçimde kullanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okutman Ahmet Akpınar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk dilinin kurallarını öğretir | 2 | Dili günlük hayatta etkin kullanabilmeyi öğretir. | 3 | Yazma konusunda kendisine güven duymayı öğretir. | 4 | Edebî türleri tanıtır | 5 | İletişimi güçlendirir | 6 | Okuma sevgisi, alışkanlığı kazandırır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk dili ve kompozisyon bilgileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil kavramı, tanımı ve özellikleri | | | 2 | Kültür, Dil, Medeniyet ilişkisi ve yorumlanması | | | 3 | Türk Dil Tarihi - Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları | | | 4 | Yazım kuralları | | | 5 | Noktalama işaretleri | | | 6 | Yazım ve noktalama ile ilgili uygulamalar | | | 7 | Türkçenin ses bilgisi ve uygulamaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kelime bilgisi | | | 10 | Cümle bilgisi | | | 11 | Kelime ve cümle bilgisi uygulamaları | | | 12 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler | | | 13 | Kompozisyon yazımında kullanılacak plan ve uygulamaları | | | 14 | Kompozisyonda anlatım teknikleri ve uygulamaları | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|