Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD105 | Sosyolojiye Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Sosyal felsefe ile sosyoloji arasındaki farkı, | 2 | İnsanın değer üreten ve değerler tarafından şekillenen bir varlık olduğunu, | 3 | Toplumsal sistem içerisinde her bir unsurun kendine özgüişlevinin bulunduğunu, | 4 | Toplumsal bütünleşmenin ortak yaşam açısından ne anlam ifade ettiğini, | 5 | Toplumsal çözülmenin bireysel farklılıklar ve şartların değişmesinden dolayı kaçınılmaz olduğunu, | 6 | Toplumsal gelişmede bireysel ve toplumsal çıkarların uyum içinde bulunduğunu, | 7 | Aile, eğitim ve kültürün insan yaşamı açısından önemini kavramış olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim biliminin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji, felsefe, hukuk), Türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | GİRİŞ | | | 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | | | 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | | | 4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | | | 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | | | 6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | | | 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | | | 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | | | 11 | EĞİTİM VE HUKUK | | | 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | | | 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | | | 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Alan Gezisi | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 1 | 7 | 7 |
Seminer | 1 | 6 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 4 | 6 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|