Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD402 | Çocuk Hukuku | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere Çocuk Hukukunda Başlıca Kaynaklar ve Tarihçesi, Kamu Hukukunca Çocuğun Korunması, Medeni Hukukta Çocuğun Konumu, Sosyal Yardım, Güvenlik ve İş Hukuku Açısından Çocuğun Durumu hakkında bilgi vermek. Çocuk hukuku alanında çalışabilir hukukçular haline getirmek. Çocuk hakları savunuculuğunda kendini geliştirmek isteyen hukukçulara yol göstermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk suçluluğu ile ilgili kuram, ilke ve tekniklerini bilir ve gerektiğinde mesleki yaşamında uygular.
| 2 | Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer.
| 3 | Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar.
| 4 | Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve çocuk suçlular üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).
| 5 | Yasal süreci devam eden çocuklarla ilgili psikolojik danışmanların rol ve işlevlerini bilir.
|
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuğun korunması kavramı, çocuk hukukunun konusu ve özellikleri, çocuk hakları kavramı, dünya
hukukunda çocuk haklarının tarihsel gelişimi, uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları, Birleşmiş
Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin temel ilkeleri, Türk Hukuk Sistemi’nde çocuk ve hukuki durumu, kamu hukukunda çocuğun korunması, özel çocuk hukuku, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim
ve iş hukukunda çocuğun ele alınması, psikolojik danışmanların çocuk haklarını koruma görevleri,
yasal süreci devam eden çocuklarla ilgili psikolojik danışmanların rol ve işlevleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | | | 2 | Toplum ve hukuk | | | 3 | Çocuklar ve suç | | | 4 | Suçlu çocuklarla psikolojik danışma | | | 5 | Kamu hukuku | | | 6 | Ceza hukuku | | | 7 | Yargılama hukuku | | | 8 | Devletler hukuku, Özel hukuk | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Suç ve çocuk mahkemeleri | | | 11 | Dilekçe örnekleri | | | 12 | Mahkemede tarafların yer alış durumları | | | 13 | mağdur çocuklarla psikolojik danışma | | | 14 | Suçlu çocuklara ilişkin Vak’a Örnekleri | | | 15 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|