BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD405RPD' de Program GeliştirmeZorunlu472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste; temel program geliştirme kavramları, temel program geliştirme süreçleri ve ders programı, kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programı ve psiko-eğitim programı geliştirilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Lokman Koçak
Öğrenme Çıktıları
1Temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar.
2Kapsamlı RPD program modelini açıklar.
3Psikoeğitsel program geliştirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramlarYokYok
2Program geliştirme süreçleriYokYok
3Okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleriYokYok
4Okul RPD programlarının aşamalarıYokYok
5Okul RPD programlarının aşamalarıYokYok
6Okullarda RPD programlarında kullanılan etkinlikler ve etkinlik örnekleriYokYok
7Okullarda RPD programlarındaki etkinliklerin değerlendirilmesi süreciYokYok
8Ara sınavYokYok
9Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-ihtiyaç belirlemeYokYok
10Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-ilgili güncel alanyazını taramaYokYok
11Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-grubun amaç ve hedefleriYokYok
12Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-oturum süresi, sıklığı ve sayısıYokYok
13Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-grup kompozisyonuYokYok
14Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-oturum yapısı ve etkinliklerYokYok
15Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-değerlendirmeYokYok
16Final sınavıYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, M. ve Aran, Ö. C. (2021). Program geliştirme: Rehberlik ve psikolojik danışma alanında çalışanlar için. Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Rapor Sunma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Okuma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111  1333111151
ÖÇ2111  1333111151
ÖÇ3411  1333111151
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek