Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD405 | RPD' de Program Geliştirme | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste; temel program geliştirme kavramları, temel program geliştirme süreçleri ve ders programı, kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programı ve psiko-eğitim programı geliştirilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Lokman Koçak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar. | 2 | Kapsamlı RPD program modelini açıklar. | 3 | Psikoeğitsel program geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | Yok | Yok | 2 | Program geliştirme süreçleri | Yok | Yok | 3 | Okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri | Yok | Yok | 4 | Okul RPD programlarının aşamaları | Yok | Yok | 5 | Okul RPD programlarının aşamaları | Yok | Yok | 6 | Okullarda RPD programlarında kullanılan etkinlikler ve etkinlik örnekleri | Yok | Yok | 7 | Okullarda RPD programlarındaki etkinliklerin değerlendirilmesi süreci | Yok | Yok | 8 | Ara sınav | Yok | Yok | 9 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-ihtiyaç belirleme | Yok | Yok | 10 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-ilgili güncel alanyazını tarama | Yok | Yok | 11 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-grubun amaç ve hedefleri | Yok | Yok | 12 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-oturum süresi, sıklığı ve sayısı | Yok | Yok | 13 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-grup kompozisyonu | Yok | Yok | 14 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-oturum yapısı ve etkinlikler | Yok | Yok | 15 | Psikoeğitsel grup programlarının geliştirilmesi-değerlendirme | Yok | Yok | 16 | Final sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, M. ve Aran, Ö. C. (2021). Program geliştirme: Rehberlik ve psikolojik danışma alanında çalışanlar için. Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Rapor Sunma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|