Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD401 | Aile Danışmanlığı | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Aile ve evlilik danışmanlığını öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aileyi ve aile içi ilişkileri tanımlar. | 2 | Aile sisteminin önemli teorilerini yorumlar. | 3 | Aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını açıklar. | 4 | Aile yaşam döngüsünü açıklar | 5 | Normal ve sağlıklı aile ile bozuk aile sistemini ayırt eder. | 6 | Türkiye’deki rehberlik ve aile danışmanlığı hizmetlerini aile sorunlarıyla ilişkilendirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aile danışmanlığında temel kavramlar ve ilkeler, sistemik aile yapısı, fonksiyonel-fonksiyonel olmayan aile yapısı, aile yaşam döngüsü, aile danışmanlığı kuramları ve bu kuramların aile danışmanlığına yansımaları; aile danışma sürecinin evreleri, evlilik ve boşanma, boşanmanın çocuklar
üzerindeki etkisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aile Danışmanlığı Giriş ve Temel Kavramlar | | | 2 | Aile Yaşam Döngüsü | | | 3 | Aile içi İletişim Sorunları | | | 4 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Stratejik Aile Danışmanlığı. | | | 5 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Milan Sistemik Aile Danışmanlığı. | | | 6 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Yapısal Aile Danışmanlığı | | | 7 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Yaşantısal Aile Danışmanlığı. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Psikanalitik Aile Danışmanlığı. | | | 10 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Bowen Aile Sistemleri Kuramı. | | | 11 | Aile Danışmanlığı Kuramları: Bilişsel Davranışçı Aile Danışmanlığı. | | | 12 | Ailede Cinsel Yaşam | | | 13 | Aile Danışmanlığında Etik | | | 14 | Türkiye’deki Aile danışmanlığı ve Rehberliği Hizmetleri | | | 15 | | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aile Danışmanlığı. Nilüfer Özabacı & Zülal Erkan
Aile ve Çift Danışmanlığı. Mehmet Kaya. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 1 | 1 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|