|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD310 | Manevi Danışmanlık | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojik danışma ile manevi danışmanlığın ilişkisini ortaya koymaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Manevi danışmanlık kavramlarını bilir | 2 | Pozitif psikolojinin maneviyatla ilişkisini açıklayabilir. | 3 | Pozitif psikoloji kavramlarının bireylerin manevi gelişimindeki etkilerini önemser. | 4 | Danışanlarındaki pozitif psikolojik faktörleri güçlendirerek maneviyatlarını destekler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Manevi danışmanlık ve pozitif psikoloji: duyguları anlamak, iyi oluş, iyimserlik, karakter güçleri, minnettarlık, öz şefkat, psikolojik sağlamlık, affetme, umut, yaratıcılık, yaşam doyumu, mutluluk, anlam oluşturma, öz duyarlık. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler | | | 2 | Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık | | | 3 | Rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık | | | 4 | Manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar. | | | 5 | Duygular ve duyguları anlamak. | | | 6 | Öznel ve psikolojik iyi oluş, yaşam doyumu. | | | 7 | Psikolojik sağlamlık. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Maneviyat ve karakter güçleri. | | | 10 | Öz-şefkat ve affetme | | | 11 | Yaratıcılık ve umut. | | | 12 | Özgecilik, otantiklik, tevazu. | | | 13 | Manevi danışmanlıkta etik | | | 14 | Öz duyarlık, öz şefkat ve affetme. | | | 15 | Anlam oluşturma. | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ali, Eryılmaz, Herkes İçin Mutluluğun Başucu Kitabı:Teoriden Uygulamaya - Pozitif Psikoloji - Ali Eryılmaz Pegem Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2016 Robert, Frager, Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. Mustafa Merter, Dokuz Yüz Katlı İnsan, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2013 Ali Rıza Baysan, Sufi ile Terapist, Etkileşim, İstanbul, 2013 Abdilaziz Hatip, Hikem-i Ataiyye,Nesil Tefekkür,İstnabul, 2011 Whitall Perry ve Lefort Rafael, Gürciyev ve Gizil Üstadları, İnsan Yayınları, 2011 Robert Frager, Kalp Nefes ve Ruh, Gelenek, İstanbul, 2011 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 16 | 2 | 32 | Okuma | 6 | 4 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 2 | | | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 2 | | | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 2 | | | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|