BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD310Manevi DanışmanlıkZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı psikolojik danışma ile manevi danışmanlığın ilişkisini ortaya koymaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN
Öğrenme Çıktıları
1Manevi danışmanlık kavramlarını bilir
2Pozitif psikolojinin maneviyatla ilişkisini açıklayabilir.
3Pozitif psikoloji kavramlarının bireylerin manevi gelişimindeki etkilerini önemser.
4Danışanlarındaki pozitif psikolojik faktörleri güçlendirerek maneviyatlarını destekler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Manevi danışmanlık ve pozitif psikoloji: duyguları anlamak, iyi oluş, iyimserlik, karakter güçleri, minnettarlık, öz şefkat, psikolojik sağlamlık, affetme, umut, yaratıcılık, yaşam doyumu, mutluluk, anlam oluşturma, öz duyarlık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler
2Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık
3Rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık
4Manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar.
5Duygular ve duyguları anlamak.
6Öznel ve psikolojik iyi oluş, yaşam doyumu.
7Psikolojik sağlamlık.
8Ara sınav
9Maneviyat ve karakter güçleri.
10Öz-şefkat ve affetme
11Yaratıcılık ve umut.
12Özgecilik, otantiklik, tevazu.
13Manevi danışmanlıkta etik
14Öz duyarlık, öz şefkat ve affetme.
15Anlam oluşturma.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ali, Eryılmaz, Herkes İçin Mutluluğun Başucu Kitabı:Teoriden Uygulamaya - Pozitif Psikoloji - Ali Eryılmaz Pegem Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2016 Robert, Frager, Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. Mustafa Merter, Dokuz Yüz Katlı İnsan, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2013 Ali Rıza Baysan, Sufi ile Terapist, Etkileşim, İstanbul, 2013 Abdilaziz Hatip, Hikem-i Ataiyye,Nesil Tefekkür,İstnabul, 2011 Whitall Perry ve Lefort Rafael, Gürciyev ve Gizil Üstadları, İnsan Yayınları, 2011 Robert Frager, Kalp Nefes ve Ruh, Gelenek, İstanbul, 2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Okuma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1212  1211112111
ÖÇ2312  1212114111
ÖÇ3312  1212115111
ÖÇ4512  1312115111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek