BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD304Psikolojik Danışma BecerileriZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin psikolojik danışma basamaklarını, becerilerini ve koşullarını öğrenerek psikolojik danışma uygulama yapmasını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları öğrenir ve kullanır.
2Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik becerileri uygular
3Psikolojik danışma basamaklarını öğrenir ve bir psikolojik danışma sürecini planlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler, ele alınan konular ile ilgili uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı
2PSİKOLOJİK DANIŞMA- PSİKOLOJİK DANIŞMA BASAMAKLARI VE BECERİLERİ
3PSİKOLOJİK DANIŞMADA İLK İLİŞKİNİN KURULMASI
4PSİKOLOJİK DANIŞMADA SORUN DEĞERLENDİRME
5PSİKOLOJİK DANIŞMADA SORUN DEĞERLENDİRME
6PSİKOLOJİK DANIŞMADA AMAÇ OLUŞTURMA
7PSİKOLOJİK DANIŞMADA AMAÇ OLUŞTURMA
8ARA SINAVLAR
9STRATEJİ BELİRLEME VE MÜDAHALE SEÇME PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI
10PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI
11PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI
12PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI
13SONLANDIRMA VE İZLEME DEĞERLENDİRME
14PSİKOLOJİK DANIŞMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ
15DERS DEĞERLENDİRME
16YARIYIL SONU SINAVLARI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri-H. Hackney ve S. Cormier, Mentis Yay. Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik- Bradley T. Erford, Pegem. Yeniden Terapötik İletişim- Prof. Dr. Nilüfer Voltan Acar, Nobel Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma30260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1 54   445415432
ÖÇ2 54   445415432
ÖÇ3 54   445415432
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek