BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD303Psikolojik TestlerZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan temel psikolojik testleri tanıtmak, puanlama ve değerlendirme ölçütlerini açıklamak ve uygulamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojik test nedir? Bireyi tanımada psikolojik testlerin kullanımı ve psikolojik testlerin tarihçesi.
2Psikolojik testlerin sınıflandırılması.
3Ölçme, ölçekler ve değerlendirme ,istatistiksel yöntemler
4Test puanlarının yorumlanması, güvenirlik ve geçerlik, madde analizi
5Türkiye'de kullanılan ilgi-tutum, yetenek, gelişim ve zeka testleri.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Eğitimde Araştırma Yöntemleri İstatistik I İstatistik II
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
*Derste kullanılacak kaynakların öğrenci tarafından temin edilmesi gerekmektedir. Bu konular teorik derste işlenecek, uygulamada konu ile ilgili uygulamalar yaptırılacaktır. **Uygulama ödevleri belirtilen haftalarda öğrenci tarafından çıktı alınıp ilgili ders hocasına teslim edilmelidir. Zamanında teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Dersin İçeriği
Psikolojide ölçme ve ölçüm türleri, ölçüm araçlarında geçerlik, güvenirlik ve hatalar, psikometrik yaklaşımlar, geliştirilen ölçme araçları (kişilik, yetenek, ilgi-tutum ve zeka testleri).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikolojik test nedir? Bireyi tanımada psikolojik testlerin kullanımı ve psikolojik testlerin tarihçesi
2Psikolojik testlerin sınıflandırılması
3Ölçme, ölçekler ve değerlendirme ,istatistiksel yöntemler
4Test puanlarının yorumlanması, güvenirlik ve geçerlik, madde analizi
5Psikolojik testlerin kullanımı ve etik kurallar
6Türkiye’de kullanılan zeka testleri (Alexander, Catell 2A,3A; insan resmi çizme)
7Türkiye’de kullanılan zeka testleri (Porteus, Stanford-Binet, Wechsler)
8Arasınav
9Zeka testleri Uygulamaların değerlendirilmesi
10Türkiye’de kullanılan gelişim testleri (Ankara, Bender, Benton, Bourdon,D2)
11Türkiye’de kullanılan gelişim testleri (Denver, Frankfurter, Gesell, Metropolitan, Peabody)
12Gelişim testleri uygulamalarının değerlendirilmesi
13Türkiye’de kullanılan kişilik testleri (16 faktör, CAT, Bir İnsan Çiz, Minnesota)
14Türkiye’de kullanılan kişilik testleri (MMPI, Rorschach, TAT, Louisa )
15Kişilik testleri uygulamalarının değerlendirilmesi
16Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Özgüven, İ.E. (2020). Psikolojik Testler. (16. Bs). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Gençdoğan, B. (2021). Psikolojik Testler. (16. Bs). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 3. Güneri, E. (2016). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler: Zeka Testleri. Cilt I. İstanbul: Kaknüs Yayınları 4. Güneri, E. (2016). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler: Gelişim Testleri. Cilt II. İstanbul: Kaknüs Yayınları 5. Güneri, E. (2016). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler: Kişilik Testleri. Cilt III. İstanbul: Kaknüs Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma32060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1141  1115111121
ÖÇ2131  1115111121
ÖÇ3141  1115111121
ÖÇ4141  1115111121
ÖÇ5131  1115111121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek