Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD208 | Test Dışı Teknikler | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, bireyden, bireycilikten, bireysel farklılıklardan yararlanarak ve bireyi tanıyarak test dışı teknikleri kullanabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Lokman KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireysel Farklılıkları ve önemini anlatır. | 2 | Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir. | 3 | Test ve Test Dışı Teknikleri sıralar. | 4 | Vaka Kaydını kullanır. | 5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir. | 6 | Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir. | 7 | Kendi başına gerektiği hallerde test dışı teknik yapar | 8 | Test dışı teknikleri gerekli hallerde kullanır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Test teknikleri ile, görüşme, anket, bilgi toplama fişleri, işaretleme listeleri, zaman cetveli, otobiyografi gibi test dışı kendini anlatma teknikleri ile gözlem, derecelendirme ölçeği, sosyometri, kimdir bu gibi gözlemsel teknikler ve vaka incelemesi, vaka kaydı gibi durumsal testlerin geliştirilmesi, uygulanması, geçerlik ve güvenirlikle ilgili çalışmalarının yapılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta test dışı tekniklere giriş | | | 2 | Bireysel Farklılıklar | | | 3 | Temel kavramlar: Test teknikleri | | | 4 | Temel kavramlar: Test teknikleri | | | 5 | Gözleme dayalı teknikler | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | | | 8 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | | | 9 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | | | 10 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | | | 11 | Etkileşime dayalı teknikler | | | 12 | Etkileşime dayalı teknikler | | | 13 | Diğer teknikler | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2021). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|