BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD206Karakter ve Değer EğitimiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere kendi değerlerinin farkına varması için yardımda bulunmaktadır. Değerler dersi, öğrencilere yardım ederek kendi değer sistemlerini kurmalarına yardımcı olur. Bu yaklaşım değerlerin içeriğinden çok değerlerin oluşma süreciyle ilgilenmiştir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr Üyesi İhsan AKEREN
Öğrenme Çıktıları
1.Değer kavramını tanımlar
2Değerler eğitiminin önemini açıklar.
3.Değer eğitiminde uygulanan temel yaklaşımları açıklar.
4RPD ile değer eğitimini ilişkilendirir.
5Değer eğitimine yönelik etkinlik planlar ve uygular.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar (kişilik, mizaç, karakter ve karakter eğitimi, ahlak ve ahlak eğitimi, değer ve değer eğitimi). Değerlerin kaynakları ve temelleri, değerlerin sınıflandırılması, eğitim felsefeleri ile karakter ve değerler eğitimi, değer eğitiminde yaklaşım ve uygulamalar, değer öğretim yöntemleri, değerler eğitiminde öğretmenin rolü, karakter gelişiminde ailenin, okul ve çevrenin rolü, kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama, modern toplumlarda değer krizi, kalkınmada değerler, Türk eğitim tarihinde değer eğitimi örnekleri, Türkiye'de karakter ve değerler eğitimi uygulama ve araştırmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar (ahlak, kişilik, mizaç, karakter, değer, erdem).
2Değerlerin kaynakları ve temelleri.
3Değerlerin sınıflandırılması.
4Değerler eğitiminde yaklaşım ve uygulamalar.
5Eğitim ve değer.
6Karakter ve değerler eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri.
7Karakter ve değerler eğitiminde rol model olarak öğretmen.
8Ara sınav
9Karakter gelişiminde ailenin rolü.
10Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve çevrenin rolü.
11Toplumsal ve evrensel değerler.
12Kültürler arası farklılaşma ve birlikte yaşayabilme kültürü.
13Modern toplumlarda değerler krizi.
14İnsani ve kültürel kalkınma sürecinde değerler eğitimi.
15Türk eğitim ve kültür tarihinde değerler eğitimine örnekler.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karakter ve Değerler Eğitimi. Halil EKŞİ & Ahmet KATILMIŞ.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Tartışma13113
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111  1111121111
ÖÇ2111  2111121111
ÖÇ3111  1111121111
ÖÇ4111  1111121121
ÖÇ5111  1111121151
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek