Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD201 | Gelişim Psikolojisi 2 | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, ergenlik ve beliren yetişkinlik süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimin doğasını bilir. | 2 | Ergenlerin benlik, kimlik ve duygu gelişimini bilir. | 3 | Ergenlikte cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve cinsiyet kalıplarını bilir. | 4 | Ergenlikte akran ilişkilerini, romantik ilişkileri ve bunların onların gelişiminde etkilerini bilir. | 5 | Ergenlik ve beliren yetişkinlikte ailenin ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Gelişim Psikolojisi 1 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ergenliğe tarihsel bakış açısı ve gelişimin doğası. Puperte, biyolojik temeller ve bilişsel gelişim. Benlik, kimlik, duygu ve kişilik. Ergenlikte sosyal-duygusal gelişim. Cinsellik, cinsiyet, toplumsal cinsiyet. Ergenlikte aileler ve akranlar. Ergenlikte okullar. Ergenlik ve beliren yetişkinlikte başarı, çalışma ve kariyer. Ergenlerde kültürel farklılıklar ve kültürel duyarlılık. Ergenlik ve beliren yetişkinlikte fiziksel gelişim. Ergenlerde kültürel farklılıklar ve kültürel duyarlılık. Ergenlikte ahlaki gelişim. Ergenlik ve beliren yetişkinlik sorunları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ergenliğe tarihsel bakış açısı ve gelişimin doğası. | | | 2 | Puperte, biyolojik temeller ve bilişsel gelişim. | | | 3 | Benlik, kimlik, duygu ve kişilik. | | | 4 | Ergenlikte sosyal-duygusal gelişim. | | | 5 | Cinsellik, cinsiyet, toplumsal cinsiyet. | | | 6 | Ergenlikte aileler ve akranlar. | | | 7 | Ergenlikte okullar. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ergenlik ve beliren yetişkinlikte fiziksel gelişim. | | | 10 | Ergenlik ve beliren yetişkinlikte başarı, çalışma ve kariyer. | | | 11 | Ergenlikte ahlaki gelişim. | | | 12 | Ergenlerde kültürel farklılıklar ve kültürel duyarlılık. | | | 13 | Ergenlik ve beliren yetişkinlik sorunları. | | | 14 | Ergenlik ve beliren yetişkinlik sorunları (devamı). | | | 15 | Konu tekrarı ve yıl sonu sınavına hazırlık | | | 16 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ergenlik. John W. Santrock. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|