Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD106 | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temellerini anlatır | 2 | Rehberliğin Amaçlarını saptar | 3 | Rehberliğin İlkelerini tanır | 4 | Rehberlik ve Öğrenci Kişilik Hizmetlerini betimler. | 5 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapiyi ilişkilendirir. | 6 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kurallarını uygular |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve
değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı,
ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve
gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve
ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç gelişimi yaklaşımları
ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri (temel, ikinci ve üçüncü düzey). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | | | 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | | | 4 | Rehberliğin Amaçları | | | 5 | Rehberliğin İlkeleri | | | 6 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 9 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 10 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | | | 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | | | 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 14 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|