Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD104 | Fizyolojik Psikoloji | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan fizyolojisi ve psikolojisi etkileşim halindedir, bu etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin açıklanılması amaçlanmıştır. Öğrenme, fiziksel uyarımlar sonucu beyinde oluşan biyokimyasal bir değişmedir. Beynin nasıl öğrendiğini anlamak için, beynin temel yapısını ve fizyolojisini anlamak gereklidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
LECTURER NADİRE KOYUNCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | fizyolojik psikolojinin temel kavramlarını öğrenir | 2 | insan merkezi ve perifer sinir sistemini açıklayabilir | 3 | çevresel ve merkezi sinir sistemini öğrenir | 4 | beyin-davranış İlişkisini kavrar. | 5 | beyin spinal cord İlişkisini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri,
işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri | | | 2 | İnsan sinir sistemine giriş; çevresel ve merkezi sinir sistemi | | | 3 | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi | | | 4 | Beynin yapısı ve işlevleri | | | 5 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | | | 6 | Beyin kimyası davranışları etkileyen nörotrasmitterler | | | 7 | Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri | | | 8 | Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Hormon Sistemi | | | 11 | Hormonların etkileri | | | 12 | Bellek ve anımsama, güdülenme ve ödüller | | | 13 | Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sisteminin ve nörotransmitterlerin rolü | | | 14 | Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü. Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler? | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|