BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD104Fizyolojik PsikolojiZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsan fizyolojisi ve psikolojisi etkileşim halindedir, bu etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin açıklanılması amaçlanmıştır. Öğrenme, fiziksel uyarımlar sonucu beyinde oluşan biyokimyasal bir değişmedir. Beynin nasıl öğrendiğini anlamak için, beynin temel yapısını ve fizyolojisini anlamak gereklidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
LECTURER NADİRE KOYUNCU
Öğrenme Çıktıları
1fizyolojik psikolojinin temel kavramlarını öğrenir
2insan merkezi ve perifer sinir sistemini açıklayabilir
3çevresel ve merkezi sinir sistemini öğrenir
4beyin-davranış İlişkisini kavrar.
5beyin spinal cord İlişkisini kavrar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri
2İnsan sinir sistemine giriş; çevresel ve merkezi sinir sistemi
3Sinir hücreleri ve sinyal iletimi
4Beynin yapısı ve işlevleri
5Beynin bölgeleri ve işlevleri
6Beyin kimyası davranışları etkileyen nörotrasmitterler
7Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri
8Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi
9Ara Sınav
10Hormon Sistemi
11Hormonların etkileri
12Bellek ve anımsama, güdülenme ve ödüller
13Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sisteminin ve nörotransmitterlerin rolü
14Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü. Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler?
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma30260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2  2            
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek