Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD102 | Gelişim Psikolojisi 1 | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukluk çağı gelişimin özelliklerini kavrayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişim, yaşam boyu gelişim ve gelişimle ilgili kavramları bilir. | 2 | Gelişimin ilkelerini bilir. | 3 | Çocukların gelişim alanlarını (bilişsel, duygusal, bilişsel vb.) bilir. | 4 | Gelişim dönemlerini ve ödevlerini bilir. | 5 | Gelişimle ilgili kuramları bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişim, yaşam boyu gelişim, gelişimle ilgili kavramlar. Gelişim, yaşam boyu gelişim, gelişimle ilgili kavramlar. Gelişim, yaşam boyu gelişim, gelişimle ilgili kavramlar. Gelişim, yaşam boyu gelişim, gelişimle ilgili kavramlar. Gelişimi etkileyen faktörler. Gelişim psikolojisinde araştırma yöntem ve teknikleri. Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimi. Çocukların ve ergenlerin sosyal-duygusal gelişimi. Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimi. Gelişim kuramları. Gelişim kuramları (devam). Kişiliğin gelişimi. Gelişim dönemleri ve görevleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişim, yaşam boyu gelişim, gelişimle ilgili kavramlar. | | | 2 | Gelişimin ilkeleri. | | | 3 | Gelişim dönemleri. | | | 4 | Psikoloji Teorileri | | | 5 | Gelişimi etkileyen faktörler. | | | 6 | Gelişim psikolojisinde araştırma yöntem ve teknikleri. | | | 7 | Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimi. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çocukların ve ergenlerin sosyal-duygusal gelişimi. | | | 10 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimi. | | | 11 | Gelişim kuramları. | | | 12 | Gelişim kuramları (devam). | | | 13 | Kişiliğin gelişimi. | | | 14 | Gelişim dönemleri ve görevleri. | | | 15 | Gelişim ve ebevenylik. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaşam Boyu Gelişim. John W. Santrock. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|