BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-RPDÖU2Okullarda RPD Uygulamaları 2Zorunlu4810
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çeşitli Kurum Ve Kuruluşların (Eğitim Sağlık Ve Endüstri) Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Birimlerinde Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Deneyimi Kazanma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanır.
2Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini bilir.
3Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini bilir.
4Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alır.
5Çeşitli kurumlarda amaca uygun bir test-dışı tekniği bir gruba uygular, değerlendirir ve sonuçlarını paylaşır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
3Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
4Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
5Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
6Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
7Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
8Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
9Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
10Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
11Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
12Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
13Test-Dışı Teknik Uygulaması, Amaca Uygun Bir Test-Dışı Tekniğin Seçilerek Bir Gruba Uygulanması, Uygulama Sonuçlarının Birtakım İstatistiksel Tekniklerle Analiz Edilerek Değerlendirilmesi, Uygulama Sonuçlarının Rapor Edilmesi Ve İlgililerle Paylaşılması.
14Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme.
15Genel Değerlendirme
16Raporların Toplanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav130
Quiz110
Performans130
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım16580
Bireysel Çalışma16580
Performans1310130
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)300
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek