Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-RPDÖU2 | Okullarda RPD Uygulamaları 2 | Zorunlu | 4 | 8 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli Kurum Ve Kuruluşların (Eğitim Sağlık Ve Endüstri) Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Birimlerinde Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Deneyimi Kazanma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanır. | 2 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini bilir. | 3 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini bilir. | 4 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alır. | 5 | Çeşitli kurumlarda amaca uygun bir test-dışı tekniği bir gruba uygular, değerlendirir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 3 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 4 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 5 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 6 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 7 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 8 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 9 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 10 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 11 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 12 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 13 | Test-Dışı Teknik Uygulaması, Amaca Uygun Bir Test-Dışı Tekniğin Seçilerek Bir Gruba Uygulanması, Uygulama Sonuçlarının Birtakım İstatistiksel Tekniklerle Analiz Edilerek Değerlendirilmesi, Uygulama Sonuçlarının Rapor Edilmesi Ve İlgililerle Paylaşılması. | | | 14 | Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme. | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Raporların Toplanması. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Quiz | 1 | 10 | Performans | 1 | 30 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 16 | 5 | 80 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Performans | 13 | 10 | 130 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|