BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR14Özel Eğitim ve KaynaştırmaZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, yetersizlik gösteren öğrenciler, bu öğrencilerin genel özellikleri, yetersizliğin nedenleri, değerlendirme ve tanılama süreçleri ve öğrencilere sunulacak hizmet ve eğitim hakkında bilgi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Özel eğitimin temel kavramlarını ve özel eğitimin genel prosedürünü açıklayabilecektir.
2Özel eğitim personelinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir. Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
3Zihinsel engelli çocukları tanımlayabilecektir. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
4İşitme bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. Görme bozukluğu olan çocukları betimleyebilecektir.
5 Öğrenme güçlüğü çeken çocukları tanımlayabilecektir.
6 Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
7Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
8 Üstün yetenekli ve yetenekli çocukları tanımlayabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi
2 Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme
3 Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
4 Aile eğitimi
5Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
6 İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
7 Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
8Ara sınav
9Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
10 Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
11Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
12Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
13 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
14Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Batu, E. S. ve Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. Ankara: Vize Yayıncılık. Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık. Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek