BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR10Eğitimde Ahlak ve EtikZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin/bireylerin ahlak ve etik kuralları ile ilgili karşılaşılacakları olası durumları analiz edip bireysel olarak alacağı kararlarda ve mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesinde ona yol göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Kadir KAPLAN
Öğrenme Çıktıları
1Ahlak ve etik özelindeki temel kavramları ve ilkeleri kavrayabilmek
2Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edip anlamlandırmak
3Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda ilke, model ve kuramlarını uygulayabilmek
4Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilmek
5Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli olmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar; etik ilke, kod, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşları ile (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak idareci ve öğretmen.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
2Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
3Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
4Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği
5 Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
6 Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
7 Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler
8 Ara sınav
9Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
10 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
11Türkiye'de eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
12Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
13Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
14Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
15Ahlaki/etik bir lider olarak idareci ve öğretmen
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Levent, F. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Nobel Yayıncılık. Günay, M. (2022). Eğitimde ahlak ve etik. Çizgi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma2612
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5735
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111  1111111111
ÖÇ2111  1111112111
ÖÇ3111  1111111111
ÖÇ4111  1111111111
ÖÇ5111  1111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek