BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR7Türk Eğitim TarihiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk Eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrayabilecekler
2 Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler
3Türkiye’de öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecekler
4 Eğitim alanındaki gelişmelerden haberdar olacaklardır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde Eğitim
4Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776)
5Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6 Tanzimat Dönemi Eğitim Tarihi
7 I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim
8Ara sınav
9 I. Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim
10 II. Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim
11Milli Mücadele Dönemi'nde Eğitim
12Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim
13Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim
14Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim
15Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Akyüz,Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara Yardımcı Kitaplar: Özkan, S. (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara Akyüz, Y., Öztürk, C., vd. (2007). Türk Tarihi ve Kültürü. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek