BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR5Öğretim TeknolojileriZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek,
2Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek,
3Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek,
4Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimleri açıklayabilecek
5Güncel okuryazarlıklar bilgi ve becerisine sahip olacak,
6Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek
7Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini materyal geliştirme sürecinde uygulayabilecek
8Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sını andırılması; öğretim tek- nolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okurya- zarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendir- me ölçütleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dale?in yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci )
2Eğitimde bilgi teknolojileri
3Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
4Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
5 Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
6Güncel okuryazarlıklar
7Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
8Ara sınav
9Öğretim materyallerinin tasarımı
10Tematik öğretim materyali tasarlama
11Tematik öğretim materyali tasarlama
12 Alana özgü nesne ambarı oluşturma
13 Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
14 Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi
15Genel Sınava Hazırlık
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. -Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. -Seferoğlu S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık. -Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. -Ergin, A. (2002). Öğretim teknolojileri ve iletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek