Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR4 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek, eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek, farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak, ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar | 2 | Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler. | 3 | Öğrenci eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular. | 4 | Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir. | 5 | Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar. | 6 | Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel
felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk,
analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik,
varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon,
Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim, bilgi ve bilimsel yöntem | | | 2 | Felsefi bilgi | | | 3 | Epistemoloji, ontoloji, ethika | | | 4 | Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi | | | 5 | Eğitim felsefesinin klasik sorunları: eğitimle insan değişir mi? | | | 6 | Eğitim felsefesinin klasik filozofları | | | 7 | Eğitimde değer sorunu | | | 8 | Toplumsal ve küresel değerler | | | 9 | Türk eğitim sisteminde değer sorunu | | | 10 | Eğitimde sistem analizi ve Türk eğitim sistemi | | | 11 | Bilgi toplumu ve eğitim | | | 12 | Eğitim felsefesinin güncel sorunları | | | 13 | Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu | | | 14 | Avrupa birliği ve eğitim | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|