BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR4Eğitim FelsefesiZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek, eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek, farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak, ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar
2Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler.
3Öğrenci eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular.
4Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir.
5Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar.
6Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim, bilgi ve bilimsel yöntem
2Felsefi bilgi
3Epistemoloji, ontoloji, ethika
4Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi
5Eğitim felsefesinin klasik sorunları: eğitimle insan değişir mi?
6Eğitim felsefesinin klasik filozofları
7Eğitimde değer sorunu
8Toplumsal ve küresel değerler
9Türk eğitim sisteminde değer sorunu
10Eğitimde sistem analizi ve Türk eğitim sistemi
11Bilgi toplumu ve eğitim
12Eğitim felsefesinin güncel sorunları
13Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu
14Avrupa birliği ve eğitim
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma32060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2  2            
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek