BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-ZR3Türk Dili 1Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini yazım kurallarına uygun bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamak, yazım kurallarını ve resmi yazışmaların formatı ile ilgili bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR.KÜRŞAD KARA
Öğrenme Çıktıları
1Türk dilinin kurallarını öğretir.
2Dili günlük hayatta etkin kullanabilmeyi öğretir.
3Yazma konusunda kendisine güven duymayı öğretir.
4Edebî türleri tanıtır
5İletişimi güçlendirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dilin tanımı ve önemi; dil kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imla kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikâye, eleştiri, roman, vb.), formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilin tanımı ve önemi
2dil - kültür ilişkisi
3yazı dili ve özellikleri
4yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar
5imla kuralları ve noktalama işaretleri
6yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler,
7paragraf yazımı
8Ara sınav
9kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları
10seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi
11kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme
12çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikâye, eleştiri, roman, vb.)
13formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma
14makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.
15makale yazma çalışmasıYOKYOK
16FİNALyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- İbrahim KIBRIS, Türkçe 2: Sözlü Anlatım, Kök Yayıncılık, 2011, Ankara. 2- Sıddık AKBAYIR, Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara. 3- Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül CELEPOĞLU, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2008, Ankara. 4- Turan TEMUR, Ahmet ÇAKIROĞLU, Etkinliklerle Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı224
Quiz111
Derse Katılım20240
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31442
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31442
Okuma20120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek