BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR2Eğitim SosyolojisiZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Toplumu oluşturan öğelerin ilişkilerini inceleyen Sosyoloji bilimi ile Eğitimin birbirini etkileyen ve değiştiren bir yapıda olduğunun kavratılması temel amaçtır. Sosyolojinin bilimsel olarak elde ettiği bilgilerle, eğitimin sosyal nitelikli problemlerinin çözümünü kolaylaştırmak ve eğitimin toplumdan bağımsız olmayacağını anlatmak amaçtır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Gizem BERK
Öğrenme Çıktıları
1Sosyolojinin temel kavramlarını ve eğitimin sosyolojisiyle olan ilişkisini açıklar
2Sosyolojik yaklaşımları açıklar
3Eğitimin kurumsalaşmasında toplumsal ilerleme ve değişimlerin etkisini açıklar
4Sosyoloji v e eğitim sosyolojinin öncülerini tanır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimi Toplum, toplumsal grup, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay, toplumsallaşma, normlar gibi sosyolojinin temel kavramlarının anlaşılması Öncü, kurucu sosyologlardan (İbn-i Haldun, A. Comte, K. Marx, E. Durkheim, M. Weber vd.) haberdar olma, eğitim sosyolojisi açısından görüşlerinin incelenmesi Sosyolojik yaklaşımlar (işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji) ve eğitim toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din, ekonomi, siyaset) ve eğitim; Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Hilmi Ziya ülken, Erol Güngör, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.), Temel toplumsal süreçler ve eğitim Eğitim sosyolojisinde güncel tartışmalar Toplumsal kurumlar açısından eğitim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyoloji nedir? Eğitim Sosyolojisi Nedir?
2Eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimi ve yöntemler
3Temel Sosyolojik Yaklaşımlar
4Öncü ve modern sosyologların eğitim görüşleri
5Eğitim ve Toplum
6Eğitim Sosyolojisisnin Konusu, Kapsamı ve Özellikleri
7Türkiye'de Eğitim Sosyolojisinin Gelişimi
8Ara sınav
9Temel toplumsal süreçler ve eğitim
10Eğitim sosyolojisine yönelik güncel tartışmalar
11Sosyal Kurumlar ve Eğitim
12Sosyal, Kültürel ve Ahlaki Bir Toplum Olarak Okul
13Eğitimde Eşitsizlikler: Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği
14Eğitimde güncel değişmeler
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Avcı, M. & Özalp, A.(2020). Eğitim sosyolojisi. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bütünleme Sınavı160
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı144
Bütünleme Sınavı111
Rapor Hazırlama2510
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek