Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD105 | Sosyolojiye Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji biliminin yapı ve yöntemlerini kavratmak; sosyal değişimi ve içinde bulunduğu toplumun yapısını tanıtmak ve öğrenciye sosyolojik bir perspektif kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Sosyal felsefe ile sosyoloji arasındaki farkı, | 2 | İnsanın değer üreten ve değerler tarafından şekillenen bir varlık olduğunu, | 3 | Toplumsal sistem içerisinde her bir unsurun kendine özgüişlevinin bulunduğunu, | 4 | Toplumsal bütünleşmenin ortak yaşam açısından ne anlam ifade ettiğini, | 5 | Toplumsal çözülmenin bireysel farklılıklar ve şartların değişmesinden dolayı kaçınılmaz olduğunu, | 6 | Toplumsal gelişmede bireysel ve toplumsal çıkarların uyum içinde bulunduğunu, | 7 | Aile, eğitim ve kültürün insan yaşamı açısından önemini kavramış olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin tanımı, konusu, kapsamı, sosyolojide temel kavramlar, çalışma alanları, Dünyada ve Türkiyede sosyolojinin tarihsel gelişimi, Türkiyede ve dünyada önemli sosyologlar, sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi; sosyal gruplar ve özellikleri, sosyolojide yöntem, birey toplum ilişkisi ve toplumun bireye etkisi, sosyolojik açıdan eğitim, eğitim toplum birey ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak okul, öğretmen ve öğrencinin sosyolojik açıdan rol ve sorumlulukları, eğitimde fırsat eşitliği, sosyal hareketlilik, statü, sınıf ve tabakalaşma, kültür toplum ve medeniyet ilişkisi, güncel sosyolojik çalışma örnekleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojinin doğuşunu hazırlayan temel sebepler | | | 2 | Sosyolojinin doğuşundan önce Avrupa’daki genel sosyal yapı. | | | 3 | Sosyolojinin doğuşuna ait temel düşünceler | | | 4 | Sosyolojinin alt dalları | | | 5 | Sosyolojinin temel kavramları | | | 6 | Sosyolojik bir olgunun analizi | | | 7 | Sosyolojide temel yaklaşımlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kurumlar sosyolojisi ve öğeleri | | | 10 | Türkiyedeki sosyoloji çalışmaları ve Türk sosyologları | | | 11 | Sosyolojide sosyal yapı-sosyal değişme | | | 12 | Sosyal değişme,gelişme ve kültür | | | 13 | Sosyoloji eğitim İlişkileri | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | Quiz | 0 | 0 | Ev Ödevi | 0 | 0 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Alan Gezisi | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 1 | 7 | 7 |
Seminer | 1 | 6 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|