Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD106B | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere rehberlik ve psikolojik danışmanın temellerini, genel ilke ve kavramlarını ve RPD uygulamalarını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Lokman KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temellerini açıklar. | 2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçlarını açıklar. | 3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini açıklar. | 4 | Öğrenci kişilik hizmetlerini açıklar. | 5 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmet alanları ve hizmet türlerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihçesi ve temelleri | Yok | Yok | 2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa ilişkin temel kavramlar | Yok | Yok | 3 | Rehberliğin amaç ve ilkeleri | Yok | Yok | 4 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri | Yok | Yok | 5 | Rehberlik ve psikolojik danışma modelleri | Yok | Yok | 6 | Kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışmanlık modeli | Yok | Yok | 7 | Rehberliğin hizmet alanları (doğrudan hizmetler) | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Rehberliğin hizmet alanları (dolaylı hizmetler) | Yok | Yok | 10 | Rehberlik türleri (hizmet alanları, öğretim kademesi) | Yok | Yok | 11 | Rehberlik türleri (işlevi) | Yok | Yok | 12 | Rehberlik türleri (birey sayısı) | Yok | Yok | 13 | Rehberlik türleri (problem alanları) | Yok | Yok | 14 | Okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık örgütlenmesi | Yok | Yok | 15 | Okul yıllık rehberlik ve psikolojik danışmanlık programı | Yok | Yok | 16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, A. (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik. Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | 4 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | | 4 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | | 4 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | | 1 | | | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | | 1 | | | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|