BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPD106BOkullarda Rehberlik ve Psikolojik DanışmaZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere rehberlik ve psikolojik danışmanın temellerini, genel ilke ve kavramlarını ve RPD uygulamalarını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Lokman KOÇAK
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temellerini açıklar.
2Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçlarını açıklar.
3Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini açıklar.
4Öğrenci kişilik hizmetlerini açıklar.
5Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmet alanları ve hizmet türlerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihçesi ve temelleriYokYok
2Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa ilişkin temel kavramlarYokYok
3Rehberliğin amaç ve ilkeleriYokYok
4Öğrenci Kişilik HizmetleriYokYok
5Rehberlik ve psikolojik danışma modelleriYokYok
6Kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışmanlık modeliYokYok
7Rehberliğin hizmet alanları (doğrudan hizmetler)YokYok
8Ara SınavYokYok
9Rehberliğin hizmet alanları (dolaylı hizmetler)YokYok
10Rehberlik türleri (hizmet alanları, öğretim kademesi)YokYok
11Rehberlik türleri (işlevi)YokYok
12Rehberlik türleri (birey sayısı)YokYok
13Rehberlik türleri (problem alanları)YokYok
14Okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık örgütlenmesiYokYok
15Okul yıllık rehberlik ve psikolojik danışmanlık programıYokYok
16Final SınavıYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, A. (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik. Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma13226
Ev Ödevi31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ12 4  1211223111
ÖÇ22 4  1211223111
ÖÇ32 4  1311223111
ÖÇ44 1  1141123244
ÖÇ52 1  1154113111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek