Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD408 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin süpervizyon altında gerçek danışanlarla psikolojik danışma yaparak psikolojik danışma sürecini yaşantısal olarak kavramalarını ve psikolojik danışma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Tüm öğretim elemanları |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | 2 | Danışanla Törapötik ilişki kurar. | 3 | Danışma sürecinde terapötik becerileri kullanır. | 4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. | 5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. | 6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Psikolojiye Giriş
Gelişim Psikolojisi 1
Gelişim Psikolojisi 2
Kişilik Kuramları
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları
Davranış Bozuklukları 1
Davranış Bozuklukları 2
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
Psikolojik Danışma Becerileri
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1
Psikolojik Danışma Kuramları |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Süpervizyon altında belirli bir psikolojik danışma yaklaşımı/modeli çerçevesinde psikolojik danışma
beceri, teknik ve müdahalelerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı I: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonuna İlişkin Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar | | | 2 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı II: Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon Sürecine İlişkin Temel Konulara Genel Bir Bakış | | | 3 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 4 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 5 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 6 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 7 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 10 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 11 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 12 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 13 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 14 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 15 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | | | 16 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | Performans | 2 | 40 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | | 3 | | | 1 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|