Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD308 | Mesleki Rehberlik Uygulamaları | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı ile ilgili uygulamaları, test ve test dışı teknikleri öğrenmek ve uygulamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramlarını bilir ve kullanır. | 2 | Kariyer psikolojik danışmasında bireyi tanıma ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. | 3 | Çocuk, ergen, genç yetişkin ve emeklilerle kariyer psikolojik danışma uygulaması yapar. | 4 | Kariyer psikolojik danışma için gerekli olan test ve test dışı teknikleri kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme; kariyer gelişim programları hazırlama ve uygulama; bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Kariyer Kuramları | | | 3 | Kariyer Kuramları
Kariyer Psikolojik Danışması | | | 4 | Kariyer Psikolojik Danışmada Bireyi Tanıma ve Değerlendirme | | | 5 | Çocuklarda Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 6 | Çocuklarda Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 7 | Ergenlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 8 | ARA SINAVLAR | | | 9 | Ergenlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 10 | Genç Yetişkinlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 11 | Genç Yetişkinlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 12 | Yetişkinlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 13 | Yetişkinlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları | | | 14 | İleri Yetişkinlikte Kariyer Gelişimi | | | 15 | Kariyer Psikolojik Danışması ve Etik | | | 16 | YARIYIL SONU SINAVLARI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Vaka Örnekleriyle Kariyer Rehberliği ve Kariyer Psikolojik Danışması. Editör: Prof. Dr. Kemal Öztemel, Pegem.
2.Kariyer Yelkenlisi Modeli. Editör: Fidan Korkut-Owen, Pegem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 4 | | | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 1 | | 4 | | | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 1 | | 4 | | | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 1 | | 4 | | | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|