Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD304 | Psikolojik Danışma Becerileri | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin psikolojik danışma basamaklarını, becerilerini ve koşullarını öğrenerek psikolojik danışma uygulama yapmasını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları öğrenir ve kullanır. | 2 | Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik becerileri uygular | 3 | Psikolojik danışma basamaklarını öğrenir ve bir psikolojik danışma sürecini planlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler, ele alınan konular ile ilgili uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı | | | 2 | PSİKOLOJİK DANIŞMA- PSİKOLOJİK DANIŞMA BASAMAKLARI VE BECERİLERİ | | | 3 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA İLK İLİŞKİNİN KURULMASI | | | 4 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA SORUN DEĞERLENDİRME | | | 5 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA SORUN DEĞERLENDİRME | | | 6 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA AMAÇ OLUŞTURMA | | | 7 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA AMAÇ OLUŞTURMA | | | 8 | ARA SINAVLAR | | | 9 | STRATEJİ BELİRLEME VE MÜDAHALE SEÇME
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI | | | 10 | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI | | | 11 | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI | | | 12 | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ UYGULAMALARI | | | 13 | SONLANDIRMA VE İZLEME
DEĞERLENDİRME | | | 14 | PSİKOLOJİK DANIŞMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ | | | 15 | DERS DEĞERLENDİRME | | | 16 | YARIYIL SONU SINAVLARI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri-H. Hackney ve S. Cormier, Mentis Yay.
Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik- Bradley T. Erford, Pegem.
Yeniden Terapötik İletişim- Prof. Dr. Nilüfer Voltan Acar, Nobel Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|