Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD307 | Psikolojik Danışma Kuramları | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğencilerin psikolojik danışma kuramları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Lokman Koçak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ana akım psikolojik danışma kuramlarını açıklar. | 2 | Psikolojik danışmanın yöntem tekniklerini tanımlar. | 3 | Kendi kuramsal yönelimini belirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ana akım psikolojik danışma kuramları, bu kuramların temelini oluşturan kavram, ilke ve teknikler; ana akım psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırmaya ilişkin bilgi sahibi olma ve örnek uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kuram nedir? | Yok | Yok | 2 | Psikanalitik kuram | Yok | Yok | 3 | Psikanalitik kuram | Yok | Yok | 4 | Neoanalitik kuramlar | Yok | Yok | 5 | Bireysel psikoloji (Adler) | Yok | Yok | 6 | Varoluşçu kuram | Yok | Yok | 7 | Gestalt kuramı | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Gerçeklik kuramı | Yok | Yok | 10 | Birey merkezli kuram | Yok | Yok | 11 | Bilişsel kuram | Yok | Yok | 12 | Bilişsel kuram | Yok | Yok | 13 | Akılcı duygusal davranışçı kuram | Yok | Yok | 14 | Davranışçı kuram | Yok | Yok | 15 | Transaksiyonel Analiz | Yok | Yok | 16 | Final sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2023). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. Pegem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 1 | | | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | | 1 | | | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | | 2 | | | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|