Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPD204 | Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Normatif gelişimin çeşitli risk ve koruyucu etmenlerini ayrıntılı bir şekilde ele almak, böylelikle psikolojik danışma adaylarının danışanlarında karşılaştıkları güçlükleri hem gelişimsel hem de bağlamsal bir çerçevede ele alabilmelerine temel hazırlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişim psikolojisinde uyum ve uyumsuzluk kavramlarını tanımlar. | 2 | Uyum ve davranış sorunlarına neden olan faktörler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | Bireylerin yaşam dönemlerinde karşılaşabilecekleri uyum-davranış sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 4 | Uyum ve davranış sorunlarının çözümüne yönelik müdahaleleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Normallik, anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması, tanılama sistemleri ve tanılama sistemlerinde uyum bozukluğu kriterleri, uyum bozukluklarının tanılanmasında ayırıcı tanı kriterleri (travma sonrası stres bozukluğu, karşı gelme bozukluğu, davranım bozukluklarından ayrılan yönleri), uyum bozukluklarının yaş dönemlerine göre ele alınmasının nedenleri, uyum bozukluklarında koruyucu faktörler ve risk faktörleri; ilk çocukluk dönemi, ikinci çocukluk dönemi, ergenlik dönemi, genç yetişkinlik dönemi, yetişkinlik dönemi, yaşlılık dönemi uyum bozuklukları ve bunlarla başa çıkma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ruh sağlığına genel bakış. | | | 2 | Uyum ve uyumsuzluk. | | | 3 | İnsan gelişimini açıklayan kuramlar. | | | 4 | Uyum ve davranış problemlerinin doğasını anlamak. | | | 5 | 0-6 yaş bebeklik ve erken çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri. | | | 6 | İlkokul döneminde uyum ve davranış problemleri. | | | 7 | Ergenlerde kendine zarar verme ve intihar. | | | 8 | Ergenlerde kendine zarar verme ve intihar (devam). | | | 9 | Ara sınav. | | | 10 | Ergenlik dönemi riskli davranışları önleme ve müdahale. | | | 11 | Üniversite dönemi ve uyum problemleri. | | | 12 | Genç yetişkinlik dönemi ve uyum problemleri. | | | 13 | Orta yetişkinlik döneminde uyum ve psikopatoloji. | | | 14 | Orta yetişkinlikte stres, başa çıkma ve psikolojik sağlamlık. | | | 15 | Yaşlılık dönemi ve uyum sorunları. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Firdevs Savi Çakar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|