Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR1 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bir bilim olarak eğitimin; tarihsel, psikolojik, toplumsal, hukuksal, felsefi, siyasal ve ekonomik temelleri hakkında bilgi sahibi olan ve aralarındaki ilişkileri kurabilen, Türk Eğitim Sistemi, eğitimde kullanılan yöntemler ve yeni yönelimleri bilen, meslek hayatında bu bilgilerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Ogr. Üyesi Okan YETİŞENSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, eğitimin temel kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | Öğrenciler, eğitimin diğer bilimlere ilişkisini ve temellerini anlar. | 3 | Öğrenciler, eğitim sisteminde öğretmenin rolünü irdeler. | 4 | Öğrenciler, öğretmen yetiştirme uygulamalarını ve öğretmen yeterliliklerini anlar. | 5 | Öğrenciler, eğitimin işlevlerini tanımlar. | 6 | Öğrenciler, eğitim bilimlerinde yöntemleri kısaca irdeler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Temel kavramları, araştırma tekniklerini, öğretilen disiplinlerin yapılarını anlar, tüm bunları öğrenciler için anlamlı hale getirmek için öğrenme deneyimleri oluşturur. 2. Çocuğun nasıl öğrenip geliştiğini anlar ve onların gelişmelerini destekleyecek öğrenme imkanları sağlar. 3. Öğrencilerin öğrenmeye olan yaklaşımlarına göre nasıl değişiklik gösterdiklerini anlar, çeşitlilik gösteren öğrenenlere uyarlanmış öğretim imkanları oluştrur. 4. Farklı öğretim stratejilerini anlar ve kullanır. 5. Öğrenmeye aktif katılıma, bireysel motivasyona ve pozitif sayısal etkileşime teşvik eden öğrenme atmosferini oluşturur. 6. Aktif sorgulamayı, işbirlikçi çalışmayı ve destekçi etkileşimi teşvik etmek için iletişim teknikleri bilgisini kullanır. 7. Öğretimi konu alanı bilgisine, öğrenciye, topluma ve eğitim programı hedeflerine dayanarak planlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Eğitim ve Bilim | | | 3 | John Dewey Book Review-Experience and Education | | | 4 | Bir Meslek Olarak Öğretmenlik | | | 5 | Öğretmenlik Mesleği ve Etkili Öğretmen Özellikleri | | | 6 | Eğitimin Tarihi Temelleri | | | 7 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | | | 8 | Ara sınav-1. | | | 9 | Eğitimin Felsefi Temelleri | | | 10 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | | | 11 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | | | 12 | Eğitimin Politik Temelleri | | | 13 | Öğretmenlik Mesleği | | | 14 | Öğretmenlik Mesleği | | | 15 | Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim Yapısı | | | 16 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Taşpınar, M. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Elhan Yayıncılık.
Dewey, John. 1997 [1938]. Experience and Education. New York: Touchstone Press.
Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları
Ryan, K. & Cooper, M., J. (2008). Those Who Can, Teach. Boston, MA: WADSWORTH CENGAGE Learning.
Taşpınar, M. (2004). Öğretmenlik Mesleği (3rd eds). Ankara, Nobel Yayınları.
American Psychological Association (APA). (2010). Publication Manual of the American Psychological Association. (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|