Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD115B | Sekreterlik Teknikleri | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Tıbbi sekreter teknikeri olarak iş hayatına atılacak olan öğrencilerimize sekreterin kişisel ve mesleki özellikleri hakkında gerekli bilgileri sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Azime GÜNAYDINLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli bilgilerin kazandırılması. | 2 | Hastalarla etkin iletişim kurma yollarının kazandırılması. | 3 | Bürolarda işi basitleştirme ve verimli olmak için gerekli tekniklerin öğretilmesi. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sekreterlerin kişisel ve teknik özellikleri hakkında yeterli bilgi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Meslek kavramı,meslek edinmenin nedenleri,bir uğraş alnının meslek olabilmesi için gerekli unsurlar. | | | 2 | Sekreterlik kavramı,Türkiye de ve dünyada sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi. | | | 3 | Klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri | | | 4 | Sekreterlik mesleğinde görev ve sorumluluklar | | | 5 | Sekreterin iş yaşamındaki önemi,iş yaşamında başarılı yönetici-sekreter ilişkisi | | | 6 | Sekreterin temel özellikleri, kişisel özellikler. | | | 7 | Mesleki özellikler. ve Mesleki Nitelikler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sekreterlikte etkili iletişim yolları | | | 10 | İşletmelerin çevre ile ilişkilerinde sekreterin iletişim sağlama görevi | | | 11 | Toplantı ve seyahat düzenlemelerinde sekreterin görevleri. | | | 12 | Protokol kuralları ve sekreter, | | | 13 | Yüz yüze ve telefonla iletişimde, ziyaret ve ziyaretçilerle randevularda sekreterin imajı, fiziksel görünümü, giyim, makyaj, temizlik, bakım. | | | 14 | Sekreterin imajı, fiziksel görünümü, giyim, makyaj, temizlik, bakım. | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tıp Sekreterliği ( Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Öğr Gör. Aysel Köksal) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|