BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP208Spor SosyolojisiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, beden eğitiminde sosyal kuramların, sosyal konuların ve sosyolojik yaklaşımların öneminin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. KASIM İDARECİ
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilmek.
2Eğitimin toplumsal işlevlerinin sonuçlarını tartışabilmek
3Eğitimi toplumsal bir kurum olarak tanımlayabilmek.
4Eğitim ile toplumsal sınıflar ve toplumsal hareketlilik arasındaki ilişkileri yorumlayabilmek.
5Eğitimde fırsat ve olanak eşitliği kavramlarını açıklayabilmek.
6Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sorunlarına örnekler verebilmek.
7Eğitimin toplum üzerindeki etkisini yorumlayabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş, beden eğitiminin toplumdaki rolü, sosyal kuramlar ve beden eğitimi, beden eğitiminde fırsat eşitliği, beden eğitiminde toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıf, beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları, uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları, sağlık ve spor politikalarınının beden eğitimi açısından önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor sosyolojisi, konusu ve gelişimi
2Spor sosyolojisinin amaçları- Sporun toplumsal boyutu
3Toplum ve toplum bilimi- Sporun toplum bilim temelleri
4Toplum ve spor- Toplumsal olay ve toplumsal olgu- toplumsal rol ve toplumsal statü
5Toplumsallaşma ve spor -Toplumsal grup ve spor- Toplumsal ilişkiler ve spor
6Toplumsal hareketlilik ve spor- Toplumsal değişme ve spor-Toplumsal sınıflar ve spor
7Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor
8Ara sınav
9Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor
10Aile ve spor- Gençlik ve spor
11Kadın ve spor- Eğitim ve spor
12Kültür ve spor- Örgüt ve spor
13Rekrasyon ve spor- Kitle sporu
14Kitle iletişim araçları ve spor
15Sporda amatörlük ve profesyonellik
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge. John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge. Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı, Birleşmiş Milletler MINEPS Bildirgeleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1233121
ÖÇ2531311
ÖÇ3252331
ÖÇ4125231
ÖÇ5122521
ÖÇ6222151
ÖÇ7114125
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek