Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP208 | Spor Sosyolojisi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, beden eğitiminde sosyal kuramların, sosyal konuların ve sosyolojik yaklaşımların öneminin öğretilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. KASIM İDARECİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilmek. | 2 | Eğitimin toplumsal işlevlerinin sonuçlarını tartışabilmek | 3 | Eğitimi toplumsal bir kurum olarak tanımlayabilmek. | 4 | Eğitim ile toplumsal sınıflar ve toplumsal hareketlilik arasındaki ilişkileri yorumlayabilmek. | 5 | Eğitimde fırsat ve olanak eşitliği kavramlarını açıklayabilmek. | 6 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sorunlarına örnekler verebilmek. | 7 | Eğitimin toplum üzerindeki etkisini yorumlayabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş, beden eğitiminin toplumdaki rolü, sosyal kuramlar ve beden eğitimi, beden eğitiminde fırsat eşitliği, beden eğitiminde toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıf, beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları, uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları, sağlık ve spor politikalarınının beden eğitimi açısından önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Spor sosyolojisi, konusu ve gelişimi | | | 2 | Spor sosyolojisinin amaçları- Sporun toplumsal boyutu | | | 3 | Toplum ve toplum bilimi- Sporun toplum bilim temelleri | | | 4 | Toplum ve spor- Toplumsal olay ve toplumsal olgu- toplumsal rol ve toplumsal statü | | | 5 | Toplumsallaşma ve spor -Toplumsal grup ve spor- Toplumsal ilişkiler ve spor | | | 6 | Toplumsal hareketlilik ve spor- Toplumsal değişme ve spor-Toplumsal sınıflar ve spor | | | 7 | Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor | | | 10 | Aile ve spor- Gençlik ve spor | | | 11 | Kadın ve spor- Eğitim ve spor | | | 12 | Kültür ve spor- Örgüt ve spor | | | 13 | Rekrasyon ve spor- Kitle sporu | | | 14 | Kitle iletişim araçları ve spor | | | 15 | Sporda amatörlük ve profesyonellik | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge.
John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge.
Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı,
Birleşmiş Milletler MINEPS Bildirgeleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|