BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP202Sporda İletişim ve LiderlikZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İletişim ve liderlik kavramlarının öğrenilmesi ve sportif alandaki rolü ve öneminin kavranması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. ÖMER FARUK AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1İletişim kavramı ve süreçlerini bilir
2Alana özgü kavramlarını bilir ve ayırt eder
3Liderlik türlerini bilir ve ayırt eder
4Yönetim süreçlerinde etkin iletişimi tercih eder
5Yönetim süreçlerinde etkin liderliği tercih eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İletişim kavramı ve türleri, Yönetici ve Lider kavramları ve farkları, Sportif alanda iletişim ve liderliğin yeri ve ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim kavramı ve süreçleri
2İletişim kavramı ve süreçleri
3İletişim türleri
4İletişim türleri
5Sportif alanda iletişim
6Sportif alanda iletişim
7Sportif alanda iletişim yaklaşımları ve modelleri
8Ara Sınav
9Sportif alanda iletişim yaklaşımları ve modelleri
10Yönetici ve lider kavramları ve farkları
11Sportif alanda liderlik süreçleri
12Sportif alanda liderlik türleri
13Sportif alanda liderlik türleri
14Sportif alanda liderlik türleri
15Sportif alanda liderlik türleri
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GIRGIN, A., Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik’i, İstanbul: İnkılap Yayınları, 2000. •Toplumsal boyutlariyla spor.Fusun Ozturk.1998 •Iletisim ve halkla iliskiler.Ilker Bicakci.1998. •Çaplı B. Medya ve etik. İmge kitabevi 2002. •Basarili reklamin sırlari.David F.Ramacitti.1998. •Şuğle M. İş hukuku açısından gazeteci ÇGD yayınları 2001. •Arthur A./jennings B. Handbook of sports and media. Hamilton printting company 2006. •Daniel B/ Louis B. Sports and media,Communıcatıon research trends Vol.22(2003)” Freiburg(switzerland)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1231111
ÖÇ2225121
ÖÇ3231522
ÖÇ4111252
ÖÇ5223115
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek