Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP202 | Sporda İletişim ve Liderlik | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İletişim ve liderlik kavramlarının öğrenilmesi ve sportif alandaki rolü ve öneminin kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. ÖMER FARUK AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramı ve süreçlerini bilir | 2 | Alana özgü kavramlarını bilir ve ayırt eder | 3 | Liderlik türlerini bilir ve ayırt eder | 4 | Yönetim süreçlerinde etkin iletişimi tercih eder | 5 | Yönetim süreçlerinde etkin liderliği tercih eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramı ve türleri, Yönetici ve Lider kavramları ve farkları, Sportif alanda iletişim ve liderliğin yeri ve ve önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramı ve süreçleri | | | 2 | İletişim kavramı ve süreçleri | | | 3 | İletişim türleri | | | 4 | İletişim türleri | | | 5 | Sportif alanda iletişim | | | 6 | Sportif alanda iletişim | | | 7 | Sportif alanda iletişim yaklaşımları ve modelleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sportif alanda iletişim yaklaşımları ve modelleri | | | 10 | Yönetici ve lider kavramları ve farkları | | | 11 | Sportif alanda liderlik süreçleri | | | 12 | Sportif alanda liderlik türleri | | | 13 | Sportif alanda liderlik türleri | | | 14 | Sportif alanda liderlik türleri | | | 15 | Sportif alanda liderlik türleri | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
GIRGIN, A., Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik’i, İstanbul: İnkılap Yayınları, 2000. •Toplumsal boyutlariyla spor.Fusun Ozturk.1998 •Iletisim ve halkla iliskiler.Ilker Bicakci.1998. •Çaplı B. Medya ve etik. İmge kitabevi 2002. •Basarili reklamin sırlari.David F.Ramacitti.1998. •Şuğle M. İş hukuku açısından gazeteci ÇGD yayınları 2001. •Arthur A./jennings B. Handbook of sports and media. Hamilton printting company 2006. •Daniel B/ Louis B. Sports and media,Communıcatıon research trends Vol.22(2003)” Freiburg(switzerland) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|