Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP107 | Spor Bilimlerine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, öğrenim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alana özgü spesifik kavramları tanımlayıp, açıklayabilir. | 2 | Bilim dalının çalışma alanını ve alt bilim alanlarını bilir. | 3 | Spor kavramının barındırdığı felsefeyi idrak edebilir. | 4 | Ulusal spor geçmişi ve oluşumu hakkında bilgi sahibidir. | 5 | Olimpiyat oyunlarının yapıldığı zamanlara göre spor branşlarını ayırt edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, literatür ve meslek alanlarını tanıtmak, birey ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel ve psiko-sosyal iş alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya`da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, farklı ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Alana özgü spesifik temel kavramlara giriş | | | 2 | Eğitim-öğretim süreçlerinde alanımızın yeri ve önemi | | | 3 | Bilim dalının hedef ve amaçları | | | 4 | Alanın felsefesinin anlaşılması ve diğer bilim alanları ile ilişkisinin incelenmesi | | | 5 | Alanın mesleki çıktılarının durumu ve ilerleyişi | | | 6 | Çeşitli alan yaklaşımları ve temel prensiplerinin anlaşılması | | | 7 | Alanda gelişim sağlanması ve başarı ölçütlerinin belirlenmesinin temelleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sporda yer alan amatör branşlar | | | 10 | Antik ve modern olimpiyatlar tarihi ve ortaya çıkan gelişmeler | | | 11 | Bilim dalımız ve performans ilişkisi | | | 12 | Bilim dalımız ve rekreasyon alanı | | | 13 | Spor ortamında rekorların ortaya çıkışını tetikleyen değişkenler | | | 14 | Bilim dalımız bağlamında hareket eğitiminin amacı ve işlevleri | | | 15 | Beden eğitimi ve spor kavramlarının ayırt edilmesi | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign.
Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir.
İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya.
Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|