BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP107Spor Bilimlerine GirişZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, öğrenim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Alana özgü spesifik kavramları tanımlayıp, açıklayabilir.
2Bilim dalının çalışma alanını ve alt bilim alanlarını bilir.
3Spor kavramının barındırdığı felsefeyi idrak edebilir.
4Ulusal spor geçmişi ve oluşumu hakkında bilgi sahibidir.
5Olimpiyat oyunlarının yapıldığı zamanlara göre spor branşlarını ayırt edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, literatür ve meslek alanlarını tanıtmak, birey ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel ve psiko-sosyal iş alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya`da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, farklı ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Alana özgü spesifik temel kavramlara giriş
2Eğitim-öğretim süreçlerinde alanımızın yeri ve önemi
3Bilim dalının hedef ve amaçları
4Alanın felsefesinin anlaşılması ve diğer bilim alanları ile ilişkisinin incelenmesi
5Alanın mesleki çıktılarının durumu ve ilerleyişi
6Çeşitli alan yaklaşımları ve temel prensiplerinin anlaşılması
7Alanda gelişim sağlanması ve başarı ölçütlerinin belirlenmesinin temelleri
8Ara sınav
9Sporda yer alan amatör branşlar
10Antik ve modern olimpiyatlar tarihi ve ortaya çıkan gelişmeler
11Bilim dalımız ve performans ilişkisi
12Bilim dalımız ve rekreasyon alanı
13Spor ortamında rekorların ortaya çıkışını tetikleyen değişkenler
14Bilim dalımız bağlamında hareket eğitiminin amacı ve işlevleri
15Beden eğitimi ve spor kavramlarının ayırt edilmesi
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign. Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir. İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya. Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1522132
ÖÇ2253314
ÖÇ3315335
ÖÇ4231523
ÖÇ5322251
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek