Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS109B | Fizyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Erdi Anıl TANRIVERDİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek | 2 | Canlılığı oluşturan temel bileşenleri tanımak | 3 | Vücut sistemleri ve duyu organlarının fizyolojisini ayırt etmek | 4 | İnsan vücudunun temel işlevlerini sistemsel olarak kavrayabilmek | 5 | Sistemleri oluşturan organların özelliklerini anlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyolojiye Giriş, Genel Kavramlar ve Homeostaz, Hücre ve Membran Fizyolojisi Hakkında Genel Bilgi. Sıvı-
Elektrolit Dengesizliği, Asit-Baz Dengesizliği, Hareket Sistemi, Sinir Sistemi, Endokrin Sistem, Kardiovasküler
Sistem, Solunum Sistemi, Sindirim Sistemi, Boşaltım Sistemi ve Üreme Sistemi Fizyolojileri Hakkında Genel Bilgi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan fizyolojisine giriş, homeostaz | | | 2 | Hücre Fizyolojisi | | | 3 | Kan ve bağışıklık sistem fizyolojisi | | | 4 | Dolaşım sistemi fizyolojisi; Kalpte uyari oluşumu ve uyarı ileti̇mi̇ni̇n denetlenmesi̇ | | | 5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi; Kan dolaşımı | | | 6 | Solunum sistemi fizyolojisi | | | 7 | Boşaltım sistemi fizyolojisi | | | 8 | vize | | | 9 | Sindirim sistemi fizyolojisi | | | 10 | Kas fizyolojisi | | | 11 | Endokrin sistem fizyolojisi | | | 12 | Sinir fizyolojisi; Merkezi sinir sistemi ve sinir iletimi | | | 13 | Sinir fizyolojisi; Otonom sinir sistemi | | | 14 | Hücre ve aksiyon potansiyeli | | | 15 | Duyu fizyolojisi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) AĞAR, E. İnsan Fizyolojisi. İstanbul Tıp Kitabevi.
2) HALL, J. E. Tıbbi fizyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
3) GÜNAL, M. Y. Sağlık bilimleri için temel fizyoloji. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 0,5 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 0,5 | 7 |
Gözlem | 14 | 0,5 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|